۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
برای خرید خودرو چند کد بورسی صادر شد؟

از ابتدای امسال تاکنون، ۱۰۰ هزار کُد برای مشتریان در بورس کالا صادر شد که ۵۰ هزار کُد برای مشتریان خودرو بود

شاخص کل بورس در هفته منتهی به ۹ آذر ماه ۰.۵ درصد افزایش ارتفاع داد و نماگر هم‌وزن نیز ۱.۴۳ درصد رشد را نشان داد. میانگین روزانه ارزش معاملات خرد سهام ۳۲۶۰ میلیارد تومان و خروج سرمایه‌های حقیقی در مجموع هفته ۵۱۸ میلیارد تومان بود.

سکه در هفته منتهی به ۱۰ آذرماه باز هم گوی سبقت را از دیگر رقبایش ربود و با افزایش قیمت ۴.۵ درصدی در صدر جدول بازدهی هفتگی بازار دارایی‌ها ایستاد. قیمت دلار نیز در هفته‌ای که گذشت ضمن کانال‌شکنی با رشد ۳.۱ درصدی به ۳۶ هزار و ۳۸۰ تومان رسید.

شاخص خودروی بورسان در هفته گذشته ۲.۸ درصد افزایش ارتفاع داد. این شاخص تغییرات قیمت سبدی از خودروهای داخلی و چینی پرطرفدار کشور را نشان می‌دهد. خودروهای داخلی رشد قیمت ۵.۱ درصدی را نشان می‌دادند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: درصدد هستیم تا چهار ماه آینده بتوانیم ۱۱ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی جذب و به روستاییان و عشایر پرداخت کنیم.

سازمان بورس در مصوبه‌ای اعلام کرد سرمایه‌گذاری در اسناد "اخزا" توسط صندوق‌ها به عنوان سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت دولت محسوب شده و در نصاب مزبور لحاظ می‌شود.

از ابتدای امسال تاکنون، ۱۰۰ هزار کُد برای مشتریان در بورس کالا صادر شد که ۵۰ هزار کُد برای مشتریان خودرو بود.

علی صالح آبادی پس از جلسه هیات دولت: کنترل رشد نقدینگی از سیاست‌های مهم بانک مرکزی است. کنترل رشد ترازنامه بانک‌ها نیز دنبال می‌شود.

شرایط مشارکت در «بورس بین‌الملل مناطق آزاد» برای کلیه متقاضیان منتشر شد. سرمایه اولیه این بورس ۳۰ میلیون یورو پیش‌بینی شده؛ منابع / درآمد ارزی با منشأ خارجی باشد و متقاضی تا ۱۹ آذر درخواست خود را ارسال کند.

آمارهای تازه بانک مرکزی نشان می‌دهد سهم «پول» از نقدینگی در پایان تابستان امسال به حدود ۲۳ درصد رسیده است. این بالاترین رقمی است که طی یک دهه اخیر رقم خورده است.

روابط عمومی سازمان بورس: بسته اصلاح احکام بودجه‌ای حمایت از تولید و بازار سرمایه که از ماه‌ها قبل در جلسات مشترک با کانون‌ها و نمایندگان صنایع، توسط سازمان بورس تهیه و به کمیسیون اقتصادی ارسال شده بود، با حضور رییس سازمان بورس در این کمیسیون بررسی و جمع‌بندی شد.

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی: یکی از جهت‌گیری‌های راهبردی صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت از شرکت‌ها در شرایط خاص است و از این رو مبلغ تسهیلات هر شرکت معادل ۶ برابر مجموع هزینه‌های حقوق و دستمزد شرکت بر اساس لیست بیمه مهر ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است.

مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی بوشهر: مزایده الکترونیکی سراسری سازمان اموال تملیکی برای ۳۵ خودرو خارجی وارداتی در گمرک بوشهر و گناوه برگزار می‌شود.

وزیر صمت: واردکنندگان خودرو در حال مذاکره با طرف‌های خارجی هستند. تأخیر موجود به این دلیل است که واردکننده باید به مذاکره بپردازد و قرارداد منعقد کند. در این میان مانعی از سمت ما وجود ندارد.

نشست دوره‌ای و عادی شورای امنیت در ۲۸ آذر ماه، برای بررسی چهاردهمین گزارش آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد از اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ و توافق برجام برگزار خواهد شد. نشست دوره‌ای قبلی ۹ تیرماه امسال برگزار شده بود.

اداره آمار اتحادیه اروپا گزارش داد که نرخ بیکاری در منطقه یورو در ماه اکتبر ۶.۵ درصد بوده است. تعداد بیکاران اتحادیه اروپا در اکتبر سال جاری بالغ بر ۱۲.۹۵ میلیون نفر بود که از این تعداد ۱۰.۸۷ میلیون نفر در منطقه یورو بودند.

وزیر خارجه کانادا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور، تحریم‌هایی را علیه چند فرد و نهاد ایرانی به بهانه نقض حقوق بشر و سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز اعمال کرده است. این تحریم‌ها چهار فرد و پنج نهاد ایرانی را هدف قرار داده است.

وزرات امور خارجه کره جنوبی روز جمعه اعلام کرد که مقامات سئول تصمیم گرفتند که تحریم‌های یکجانبه‌ای را علیه هشت فرد و هفت سازمان از مرتبط با برنامه موشکی هسته‌ای پیونگ یانگ اعمال کنند.

آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید ضمن تاکید بر استمرار تلاش‌ها برای خلع سلاح کره شمالی گفت: راه دیپلماسی به روی پیونگ یانگ بسته نیست اما باید برنامه‌های بی‌ثبات کننده خود را متوقف کند.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به تدابیر جبرانی ایران در واکنش به قطعنامه اخیر شورای حکام، نسبت به پیشرفت‌های هسته‌ای ایران ابراز نگرانی و ادعا کرد که روابط دو طرف باید روی ریل قرار گیرد.

اسپرسو بورسان ساعت ۸ صبح هر روز خلاصه‌ای از مهمترین اخباری که پیش از شروع معاملات بازارها لازم است بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار