۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳
اظهارات جنجالی همسر سابق کیم کارداشیان

آیا کانیه وست معاون ترامپ می‌شود؟

فردای اقتصاد: رئیس جمهوری آمریکا و معاون او روز جمعه، ۱۱ آذر، در اظهاراتی جداگانه «کانیه وست»، خواننده آمریکایی، و «نیک فوئنتِس»، چهره راست‌گرای افراطی و منکر هولوکاست را به دلیل اظهارات «یهودستیزانه» محکوم کردند.
انتقاد آن‌ها به طور تلویحی متوجه دونالد ترامپ نیز بود که ده روز پیش از آن در اقامتگاه خود میزبان این دو نفر بود.
جو بایدن در حساب کاربری توییتری نوشت: «چند چیز را باید روشن کنم: هولوکاست اتفاق افتاده است. هیتلر یک شخصیت شیطانی بود، و رهبران سیاسی ما به جای دادن یک پلتفرم، باید یهودستیزی را در هر کجا که نهان است، رد کنند. سکوت همدستی است.»
کانیه وست، خواننده و همسر پیشین کیم کارداشیان، ملقب به «یِی»، هفته گذشته در برنامه‌ای به میزبانی «الکس جونز»، یک نظریه‎‌پرداز تئوری توطئه‌، گفت که هیتلر را «دوست دارد»، «نازی‌ها را دوست دارد» و در نازی‌ها «چیزهای خوبی» می‌بیند.
کامالا هریس، معاون جو بایدن، روز جمعه گفت: «ستایش هیتلر و انکار هولوکاست، وحشتناک است و باید محکوم شود.
خانم هریس افزود که «دولت ما به ایستادگی در برابر یهودستیزی و ترویج نفرت، ادامه خواهد داد.»
همچنین در بیانیه‌ای که کاخ سفید در شامگاه جمعه منتشر کرد، آمده‌است: «تعصب، نفرت و یهودستیزی، مطلقا جایی در آمریکا ندارد- از جمله در مارالاگو- و انکار هولوکاست، نفرت‌انگیز و خطرناک است و باید به‌شدت محکوم شود.»
مارالاگو نام محل اقامتگاه دونالد ترامپ در منطقه پالم‌بیچ در ایالت فلوریدا است.
فوئنتس به داشتن مواضعی در برتری‌طلبی سفیدپوستان نیز شهرت دارد و در یک راهپیمایی جنجالی پنج سال پیش در شارلوتزویل در ویرجینیا شرکت کرد.
ترامپ پس از آن‌که رسما نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ اعلام کرد به‌رغم هشدار مشاورانش با این چهره‌های جنجالی دیدار کرد.
دونالد ترامپ تاکید کرده که نیک فوئنتس را «نمی‌شناخت» و کانیه وست، «سرزده» او را برای شام به مارالاگو برده است. با این حال، به نوشته تایمز اسرائیل، ترامپ هنوز کانیه وست و نیک فوئنتس را محکوم نکرده است.
ایلان ماسک، مالک توییتر، روز دهم آذر حساب توییتری کانیه وست را پس از انتشار عکسی گرافیکی از ستاره داوود منقش به صلیب نشانه نازی‌ها تعلیق کرد.
کانیه وست قبلا گفته بود که مایل به نامزدی ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است. روزنامه اسرائیلی جروزالم پست نیز هفته گذشته نوشت که وست از دونالد ترامپ خواسته است معاون او در انتخابات ۲۰۲۴ شود.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار