یادداشت عجیب سی ان ان برای اخراج کارمندان

نگاهی به اختلاف نظرها بر سر نحوه اخراج کارمندان
۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۵
یادداشت عجیب سی ان ان برای اخراج کارمندان

سی‌ان‌ان ۲۴ ساعت به کارکنان خود فرصت داد تا نگران اخراج‌های احتمالی باشند. برخی از کارشناسان می‌گویند که این در واقع کار درستی است. برخی دیگر آن را اضطراب‌آور خوانده‌اند.

فردای اقتصاد: کارکنان سی‌ان‌ان روز چهارشنبه یادداشتی از مدیرعامل دریافت کردند مبنی بر اینکه این شرکت شروع به اخراج کارکنان کرده است. هر کس که قرار بود شغل خود را از دست دهد، فردای آن روز مطلع می‌شد.

در چند ماه گذشته، اخراج‌ها در بسیاری از صنایع موج می‌زند. کارفرمایان رویکردهای متفاوتی را در پیش گرفته‌اند. ایلان ماسک نیمی از کارکنان توییتر را به روش قفل کردن اکانت آنها در لپ‌تاپ‌های کاری‌شان اخراج کرد. بنیانگذاران پلتفرم پرداخت Stripe یادداشت مفصلی را منتشر کردند که در آن نحوه حمایت از افرادی را که در حال اخراج بودند، توضیح دادند.

در مورد تصمیم برای اعلام اخراج زودتر از موعد، دو کارشناس منابع انسانی به اینسایدر گفتند که اطلاعیه قبلی نشان‌دهنده شفقت و شفافیت است. یکی دیگر از کارشناسان اما گفت این اعلامیه منبع اضطراب غیرضروری است. واکنش‌های متفاوت آنها نشان می‌دهد که شاید راه خوبی وجود نداشته باشد که به کارمندان بفهمانید می‌خواهید از شر آنها خلاص ‌شوید. مهم‌تر از همه، رویکردی که شما به آن می‌پردازید، باید این را در نظر بگیرد که به همان اندازه که این یک موضوع در حوزه کسب‌وکار تجاری شماست، موضوعی است که در آن شما با مردم و معیشت آنها سر و کار دارید.

اطلاعیه قبل از اخراج، به کارکنان زمان می‌دهد تا از نظر احساسی آماده شوند

کلر اتکینسون از اینسایدر گزارش داد که سی ان ان 3000 کارمند در ایالات متحده دارد و در چند ماه گذشته صدها کارمند را اخراج کرده است. اخراج کارکنان بخشی از تلاش‌های برادران وارنر دیسکاوری مادر CNN برای کاهش هزینه‌ها است.

در این یادداشت، کریس لیخت، مدیر عامل شرکت، فرآیند اخراج کارکنان را یک "شوک" خواند. وی گفت: پس از ابلاغ به آن دسته از کارکنانی که بیکار شده‌اند، جزئیات بیشتری را پیگیری خواهد کرد. کارمندان اخراج شده اطلاعاتی در مورد اخراج دریافت خواهند کرد و هر کسی که واجد شرایط دریافت پاداش در سال 2022 باشد، همچنان یک پاداش دریافت خواهد کرد.

جیمی کلاین، مدیرعامل مشاور منابع انسانی Inspire HR گفت: "من فکر می‌کنم کارمندان از اطلاعیه قبل از اخراج کارکنان استقبال می‌کنند." او افزود، این به آنها فرصتی می‌دهد تا از نظر احساسی برای احتمال از دست دادن شغل خود آماده شوند و "اگر شخصاً اخراج نشوند، می‌توانند آگاه باشند تا نسبت به کارمندان آسیب‌دیده حساس‌تر باشند و از آن‌ها حمایت کنند."

جیسون اوربوک، مدیرعامل شرکت مشاوره منابع انسانی Leapgen، گفت که این اخطار به مردم این فرصت را می‌دهد که اجازه دهند اوضاع حل شود و بررسی کنند که اخراج چگونه بر آنها تأثیر می‌گذارد. او افزود: «این واقعاً، واقعاً مهم است،» زیرا نشان می‌دهد که رهبری نسبتاً شفاف است و با کارکنان همدلی دارد.

این اعلامیه اما مشخص نمی‌کند که کدام بخش از سازمان تحت تأثیر قرار خواهد گرفت، و تنها نشان می‌دهد که "تعداد محدودی از افراد" اخراج خواهند شد. عایشه وایت، مدیر اجرایی منابع انسانی و وکیل استخدامی در شرکت حقوقی ویرجینیا دیکسون وایت، بر این باور است که این یک اشتباه بود. او گفت: «فقط کافی است آن را حذف کنید، تا برخی افراد بتوانند نفس بکشند. او افزود: «این واقعاً اضطراب‌آور است.»

کارفرمایان باید در نظر داشته باشند که رویکرد آنها برای اخراج چگونه بر شهرت آنها تأثیر می‌گذارد. وایت گفت که معلق گذاشتن همه برای یک روز ممکن است برای CNN نتیجه معکوس داشته باشد.

او افزود، حتی افرادی که در نهایت شغل خود را حفظ می‌کنند، "این احساس را که اکنون همه دارند، به خاطر خواهند آورد." وایت افزود، هنگامی که کارفرمای دیگری با آن افراد تماس می‌گیرد، به استرسی که اعلامیه CNN برای آنها ایجاد کرده بود فکر می‌کنند و در ذهن خود می‌گویند: "من می‌بینم که واقعاً وقتی کار به میان می‌آید، شما هم از CNN  پیروی خواهید کرد. پس شاید باید شروع به محافظت از خود کنم.»

اُوربوک اما با او مخالفت کرد و یادداشت لیخت را "بسیار همدلانه" توصیف کرد. و گفت وقتی با همدلی اخراج‌ها را انجام می‌دهید : "احیای پس از آن بسیار بسیار آسان‌تر است." اگر بخواهید برخی از کارمندانی را که رها می‌کنید دوباره استخدام کنید، به شما کمک می‌کند که تأثیر خوبی بر جای بگذارید. اُوربوک گفت شرکت‌هایی که اخراج‌های انبوه انجام می‌دهند معمولاً در نهایت از 25٪ تا 50٪ افراد درخواست می‌کنند تا ظرف یک سال بازگردند.) بنابراین نحوه رسیدگی به اخراج می‌تواند بر بازگشت آنها تأثیر بگذارد.

اُوربوک افزود، اخراج‌هایی که به درستی انجام می‌شوند، "واقعاً ترکیبی از همدلی و اقتصاد هستند."

منبع: اینسایدر

نویسنده: شانا لبوویتز

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار