۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
ورود مسافری این فلزات گرانبها آزاد شد

معاون اول رئیس‌جمهوری ورود فلزات گران بها (طلا، نقره و پلاتین) به کشور توسط سرمایه‌گذاران خارجی و مسافر بدون ثبت سفارش و با اظهار به گمرک را بر اساس مصوبه هیات وزیران بلامانع اعلام کرد.

محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهوری با ارسال نامه‌ای به وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، تصویب نامه هیات وزیران درباره ورود فلزات گران بها (طلا، نقره و پلاتین) به کشور توسط سرمایه‌گذاران خارجی و مسافر بدون ثبت سفارش و با اظهار به گمرک را ابلاغ کرد.

مصوبه یاد شده به شرح زیر است:

 هیات وزیران در جلسه ۶ خرداد امسال به پیشنهاد وزارت اقتصاد و دارایی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی تصویب کرد:

۱- مطابق بند "و" ماده یک قانون تشویق و حمایت سرمایه‌گذاری خارجی، ورود فلزات گرانبها (طلا، نقره و پلاتین) به هر میزان و به صورت شمش استاندارد، به عنوان یکی از سرمایه‌های خارجی قابل ورود به کشور، توسط سرمایه‌گذاران خارجی در چارچوب قانون تشویق و حمایت سرمایه‌گذاری خارجی و آیین نامه اجرایی آن، پس از اظهار به گمرک و بدون ثبت سفارش بلامانع است.

۲- مطابق تبصره ۲ ماده ۷۶ قانون امور گمرکی ورود فلزات گران‌بهای طلا، نقره و پلاتین به هرمیزان و به صورت شمش استاندارد توسط مسافر در چهارچوب قانون امور گمرکی پس از اظهار به گمرک بدون ثبت سفارش بلامانع است.

۳- بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف‌اند ظرف مدت یک ماه شرایط مربوط به نحوه ارزشیابی به کارگیری ورود و خروج اصل و عواید سرمایه‌گذاری فلزات گرانبها به صورت شیم استاندارد و در چهارچوب قوانین مربوط تهیه و حسب مورد برای تصویب هیات وزیران و شورای پول و اعتبار ارائه نماید.

آیین نامه واردات فلزات گرانبها
آیین نامه واردات فلزات گرانبها

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها