۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵
پیش‌بینی بورس فردا ۲۳ مرداد ۱۴۰۱

به نظر می‌رسد در صورت عدم انتشار خبرهای منفی از مذاکرات هسته‌ای در ادامه روز جاری، باید فردا منتظر روز سبز دیگری برای بورس تهران باشیم.

فردای اقتصاد: بورس امروز نشان داد که در مقابل خوش‌بینی‌ها به گشایش اقتصادی و سیاسی روی خوش نشان می‌دهد و امیدها را به شروع یک روند صعودی جدید افزایش داد البته همچنان درگیر اما و اگر خواهد بود.

بورس تهران همانطور که پیش‌بینی می‌شد، امروز توانست شرایط بسیار خوبی را دنبال کند و پس از مدت‌ها رنگ سبز یکدستی را به سهامداران هدیه داد. شاخص کل بورس با رشد ۱.۲۹ درصدی همراه شد و به بالای کانال ۱.۴۶۷ میلیون واحدی رسید و شاخص هم‌وزن نیز که شرایط بهتری را دنبال می‌کرد، توانست بازدهی مثبت ۱.۶۱ درصدی را به ثبت برساند. از نکات مهم بازار امروز می‌توان به صعود دوباره ارزش معاملات به بالای کانال ۳هزار میلیارد تومانی اشاره کرد که از ۲۵ تیر ماه تکرار نشده بود و همچنین ورود پول ۲۰۳ میلیارد تومانی که نشان از افزایش امید حقیقی‌ها به تداوم این روند دارد.
چشم‌انداز مثبت به مذاکرات هسته‌ای و احتمالای بالای دستیابی به یک توافق طی روزهای آینده در کنار بهبود شرایط بازارهای جهانی از مهم‌ترین دلایل رشد بیش از یک درصدی نماگرهای بورس امروز بودند و می‌تواند پس از گذشت دو سال سخت، روزهای خوبی را برای بورس تهران به ارمغان بیاورد.

همه گوش به زنگ ایستاده‌اند

این روزها قطعا همه یک نگاه خود را به خبرهای منتشر شده از مذاکرات هسته‌ای دوخته‌اند و فعالان اقتصادی توجه مضاعفی نسبت به این تحولات دارند. انتشار هرگونه خبری در این راستا چه در سمت مثبت و چه منفی می‌تواند بر روند معاملاتی بورس فردا نیز تاثیرگذار باشد.
طبق برخی شنیده‌ها گویا طرف‌های غربی تا فرداشب به ایران فرصت داده‌اند تا پاسخ قطعی خود را در رابطه با پیش‌نویس ارائه شده بدهد و در داخل کشور نیز گویا جلسات متعددی برای بررسی این پیش‌نویس درحال برگزاری است که نشان از اهمیت بالای این روزها دارد.
بنابراین می‌توان انتظار داشت تا زمانی که این خوش‌بینی ادامه داشته باشد،‌ بازار سرمایه نیز به روند صعودی خود با لیدری گروه خودرو و بانک ادامه دهد و دیگر صنایع نیز هم‌جهت با آن‌ها حرکت کنند اما اگر خبر ناامیدکننده‌ای منتشر شود قطعا بورس تهران نیز با هیجان منفی به آن واکنش نشان خواهد داد.

روندهایی که تا انتها مثبت بودند

اگر نگاهی به روندهای امروز نیز بیاندازیم، مشخص است که قدرت تقاضا تا انتهای معاملات بالا بود و عرضه‌های اندکی که وجود داشتند، نتوانستند خللی در این صعود ایجاد کنند. شاخص کل بورس امروز توانست از ابتدا با قدرت رالی صعودی خوبی را شروع کند و تا انتها نیز در حفظ آن موفق بود. تعداد و ارزش صف‌های خرید نیز این صحبت را تایید می‌کنند که تقاضا در بازار امروز حرف اول و آخر را می‌زد.
در این میان بد نیست که بر نقش حال خوب بازارهای جهانی نیز تاکید کنیم. هرچند که کامودیتی‌ها همچنان به دلایل مختلف با تهدیدهای جدی مواجه هستند اما بهبود وضعیت تورم آمریکا فعلا در کوتاه مدت می‌تواند روندی صعودی را در آن‌ها ایجاد کند.
بنابراین به طوری کلی به نظر می‌رسد در صورت عدم انتشار خبرهای منفی از مذاکرات هسته‌ای در ادامه روز، باید منتظر یک روز سبز دیگر برای بورس تهران باشیم.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نبی الله رحمتی خوزانی IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    خوب

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار