۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
۲۲۰ دستگاه از این خودرو خارجی ترخیص شد

گفتنی است بر اساس مکاتبه گمرک مجوز ترخیص بیش از ۲۲۰ دستگاه خودروی تویوتا هایس به یک شرکت خصوصی صادر شد.

 همشهری آنلاین: آبان ماه امسال بعد از کشمکش های بسیار در تصویب آیین نامه واردات خودرو و رفع ایرادات سه گانه‌ای که رئیس مجلس شورای اسلامی به آیین نامه وارد کرده بود، در نهایت آیین نامه واردات خودرو اصلاح و روند ثبت سفارش برای واردکنندگان واجد شرایط آغاز شد.

در گام نخست ثبت سفارش ها، وزارت صمت اعلام کرد ۲۴ درخواست برای واردات خودرو مطرح شده است که در نهایت ۷ شرکت واجد شرایط ثبت سفارش واردات خودرو شدند اما به مرور آمار شرکت های واجد شرایط افزایش پیدا کرد و در مجموع در حال حاضر ۱۲ شرکت می توانند نسبت به ثبت سفارش خودرو اقدام کنند.

براساس اعلام وزارت صمت شرکت های سایپا، پارس خودرو، سایپا سیتروئن، تجارت بین الملل و پشتیبانی کرمان خودرو، خودروسازی فردا، مکس موتور، آرین موتور پویا، بهمن خودرو، ایران خودرو، معین خودرو، ایرتویا و دیار خودرو شرایط لازم را برای واردات خودرو براساس آیین نامه احصا کرده اند و می توانند مراحل واردات را برای فروش خودروها در بورس کالا انجام دهند.

در همین رابطه بخوانید:  اولین خودروی وارداتی اعلام شد

گفتنی است بر اساس مکاتبه گمرک مجوز ترخیص بیش از ۲۲۰ دستگاه خودروی تویوتا هایس به یک شرکت خصوصی صادر شد.

مدیرکل دفتر واردات گمرک ایران در مکاتبه‌ای با سلیمانی، مدیرکل گمرک بوشهر با اشاره به نامه دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت، دستور ترخیص ۲۲۰ دستگاه خودروی وارداتی «تویوتا هایس» را صادر کرد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها