۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
قیمت شیر در مرداد ۱۴۰۱ چقدر شد؟

هر لیتر شیر با توجه به نوع بسته‌بندی و میزان چربی از حدود ۱۷۵۰۰ تومان تا بیش از ۳۰ هزار تومان قیمت دارد.

فردای اقتصاد: شیر یکی از کالاهایی بود که بعد از حذف دلار رانتی ۴۲۰۰ تومانی با جهش قیمتی مواجه شد. علت این افزایش قیمت تخصیص دلار ۴۲۰۰ تومانی به غذای دام بود. چنین چیزی موجب شد که رشد قیمت شیر طی دو سال گذشته به ۲۰۰ درصد برسد. به‌طوری که حالا قیمت یک بطری شیر یک لیتری از حدود ۲۰ هزار تومان شروع می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد ارزان‌ترین شیرهایی که در بازار وجود دارد شیر با بسته‌بندی کیسه‌ای است. بررسی سوپرمارکت‌ها نشان می‌دهد که شیر کیسه‌ای ۸۰۰ میلی‌لیتری پگاه با قیمت ۱۴ هزار تومان یکی از ارزان‌ترین شیرها است. قیمت هر لیتر این شیر ۱۷۵۰۰ تومان می‌شود.

قیمت شیر در مرداد ۱۴۰۱ چقدر شد؟

در رده دوم قیمت شیرها، شیرهایی که در بطری پلاستیکی(PET) بسته‌بندی شده‌اند قرار دارند. قیمت شیر با این نوع بسته‌بندی از حدود ۲۰ هزار تومان شروع می‌شود. در بین برندهای مختلف مزرعه ماهشام و کاله از برندهای گران‌قیمت محسوب می‌شوند. مزرعه ماهشام که طبق گزارش اسنپ اکسپرس محبوب‌ترین برند شیر در تهران است شیر کم‌چرب را در بسته‌بندی ۹۴۵ میلی‌لیتری حدود ۲۳ هزار تومان می‌فروشد و نوع پرچرب همین شیر را هم به قیمت ۲۹ هزار تومان می‌فروشد.

گزارش اسنپ اکسپرس نشان می‌داد که کاله پرفروش‌ترین برند شیر در شهرستان‌هاست. قیمت بطری ۹۵۵ میلی‌لیتری شیر کم‌چرب این شرکت ۲۴ هزار تومان است که از اغلب برندهای دیگر گران‌قیمت‌تر است. البته این نوع شیر برخلاف بقیه شیرها که حدود ۵ تا ۶ روز مهلت مصرف دارند، دارای تاریخ انقضای سه هفته‌ای است که می‌تواند علت گران‌تر بودن آن هم باشد.

پگاه هم که در سایر کلانشهرها (بجز تهران) پرفروش‌ترین برند شیر است، شیر پرچرب در بطری‌های ۹۴۶ میلی‌لیتری را به قیمت ۲۰ هزار تومان می‌فروشد که از ارزان‌ترین این نوع شیرها محسوب می‌شود.

در نهایت گران‌ترین نوع شیر هم شیرهایی با بسته‌بندی پاکتی و مهلت مصرف ۶ ماهه هستند. قیمت نوع کم‌چرب این شیرها از حدود ۲۵ هزار تومان شروع می‌شود. اما محدوده قیمتی اغلب این نوع شیرها در نزدیکی ۳۰ هزار تومان است. البته برخی دیگر از شیرها هم هستند که با مواد مختلفی غنی‌سازی شده‌اند و بعضا تا لیتری ۴۰ هزار تومان هم قیمت دارند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار