۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
یک شرکت خودروسازی در مسیر واگذاری

وزیر صمت: مجوز واگذاری‌ یکی از شرکت‌های خودروسازی صادر شده است و به زودی به مزایده گذاشته خواهد شد.

بورس تهران در روز سه‌شنبه متعادل و منفی دنبال شد و مجددا شاهد واگرایی میان شاخص کل و هم‌وزن بودیم. شاخص کل با افت ۴،۲۰۱ واحدی (معادل ۰.۳ درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۴۰۹ هزار واحدی ایستاد. شاخص هم‌وزن که نماینده سهام کوچکتر بازار است امروز نیز شرایط بهتری داشت و با رشد ۰.۳۹ درصدی همراه شد.

ارزش معاملات خرد مجددا در سه هزار میلیاردی قرار گرفت و عدد ۳،۴۵۸ میلیارد تومانی را ثبت کرد. در بین صنایع خودرو و قطعات، سرمایه‌گذاریها و شیمیایی و در بین نمادها خبنیان، خودرو و خگستر بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

در روز گذشته حدود ۱۲۱ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای ورنا و وساپا بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نمادهای خساپا و خبنیان داشتند.

شرکت ملی گاز هشدار داد مصرف گاز در کشور به سطح هشدار رسید و در صورت تداوم این وضع احتمال قطع گاز نیروگاه‌ها وجود دارد.

سخنگوی صنف جایگاه داران سوخت: احتمالا در آینده نزدیک با بنزین سوپر خداحافظی خواهیم کرد. با ورود بنزین یورو۵ به جایگاه‌های سوخت، تقاضایی برای بنزین سوپر وجود نخواهد داشت.

وزیر اقتصاد: در حالی که هنوز جزئیاتی درباره تغییر در سازوکار معامله اوراق گام منتشر نشده، پیش‌داوری و متهم کردن دولت به قیمت‌گذاری دستوری صحیح نیست؛ آن هم در شرایطی که دولت به‌صراحت بارها اعلام کرده و هم در عمل مخالفت خود را با قیمت‌گذاری دستوری نشان داده است.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت: در جنوب غرب کشور منابع جدید نفتی کشف شده که جزییات آن در آینده نزدیک توسط وزیر نفت اعلام خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق: آیین نامه جدیدی برای تغییر تعرفه‌های برق به هیئت دولت ارسال نکرده‌ایم.

ایران‌خودرو شنبه هفته آینده (۱۹ آذر) با عرضه ١۶٠٠ دستگاه پژو ۲۰۷ و ۵٠٠ دستگاه تارا دستی و اتوماتیک به بورس کالا می‌آید.

دبیر ستاد اقتصادی دولت: نرخ مالیات در بودجه سال آینده افزایش نمی‌یابد بلکه با افزایش جدید مودیان مالیاتی سعی می‌کنیم درآمد مالیاتی را افزایش دهیم.

تفاهم‌نامه بزرگ همکاری مشترک بانک صادرات ایران و گروه خودروسازی سایپا با هدف افزایش تولید محصولات جدید و اشتغال امضا شد.

وزیر صمت: مجوز واگذاری‌ یکی از شرکت‌های خودروسازی صادر شده است و به زودی به مزایده گذاشته خواهد شد.

نمایندگان مجلس از توضیحات وزیر بهداشت درباره علت توزیع ناعادلانه امکانات بهداشتی و درمانی در سطح کشور قانع نشدند. عین‌اللهی کارت زرد گرفت. / استیضاح وزیر بهداشت با بیش از ۶۰ امضا کلید خورد.

رئیسی فردا برای دفاع از «بذرپاش» به مجلس می‌رود.

بهادری جهرمی، سخنگوی دولت:  تورم ۶۰ درصدی سال ۱۴۰۰ به حدود ۴۰ درصد کاهش یافت.

قیمت مرغ در میادین میوه و تره‌بار به حدود ۴۷ هزار تومان رسیده است.

حسین جلالی، نماینده مجلس: حساب بانکی افراد بی‌حجاب مسدود می‌شود/ تا ۲ هفته دیگر روسری‌ها به سر زنان برمی‌گردد.

ادعای مقام‌های اوکراین: استفاده از پهپادهای ایرانی به دلیل سرمای هوا متوقف شده است.

عربستان: روابط با اسرائیل به سوی عادی‌سازی می‌رود.

اسپرسو بورسان ساعت ۸ صبح هر روز خلاصه‌ای از مهمترین اخباری که پیش از شروع معاملات بازارها لازم است بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار