۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵
کی روش: به جهنم رفتیم

کارلوس کی روش گفت: در فوتبال بردن مقابل حریفانی در این سطح (انگلیس، ولز و آمریکا) به خودی خود خیلی دشوار است. ولی اینبار تیم ملی مجبور شد نه تنها مقابل حریفان بازی کند حتی مقابل برخی از خودی‌ها هم باید بازی می‌کردیم. در یک برهه خیلی کوتاه بخشی از مردم علیه تیم ملی شدند و آنها تلاش کردند تیم ملی را مقابل مردم قرار دهند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به صحبت درباره ۳ بازی تیم ملی ایران در جام جهانی پرداخت.

کارلوس کی روش حدود ۸۰ روز قبل از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان را برعهده گرفت و در این فرصت کم از هر فرصتی استفاده کرد تا شرایطی را فراهم کند که تیم ملی با آمادگی بیشتری در جام جهانی حاضر شود. برگزاری اردوهای مینی کمپ از جمله تدابیر سرمربی پرتغالی پیش از جام جهانی بود. با این حال دو شکست مقابل انگلیس و آمریکا و یک برد مقابل ولز دستاورد او از رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ دوحه بود.

دو روز پیش کارلوس کی روش که پس از پیکارهای جام جهانی مدت کوتاهی در ایران حضور داشت، دو روز پیش پس از برگزاری جلسه با مهدی تاج از کشور خارج شد.

در همین رابطه خبرنگار ما گفت‌وگویی اختصاصی با کارلوس کی روش داشت که در زیر می‌خوانید:

به جهنم رفتیم، وارد بهشت شدم و الان در برزخ هستیم

 کی روش درباره عملکرد تیم ملی در جام جهانی اظهارکرد: در نخستین بازی مقابل (انگلیس) به جهنم رفتیم. بعد از آن در بازی دوم (مقابل ولز) به بهشت فرود آمدیم و در بازی سوم هم این اعتقاد را دارم در حالت بین جهنم و بهشت و در حالت برزخ بودیم. به خاطراینکه متاسفانه یک گل در نیمه اول از آمریکا خوردیم در شبی که در نیمه اول آنها بهتر از مابودند. در نیمه دوم ما بهتر از آمریکا بودیم اما نتوانستیم به گل دست پیدا کنیم. بعضی مواقع فوتبال بی‌رحم است.

درس‌های خیلی مهمی از جام جهانی گرفتیم

وی افزود: فکر می‌کنم مقابل آمریکا بیش از آنکه لازم بود را انجام دادیم تا بتوانیم امتیاز کسب کنیم و صعود کنیم. ولی چیزی که الان مهم است آینده فوتبال ایران است و به نظرم ما درس‌های خیلی مهمی از این جام جهانی داریم که باید خودمان را با آن بالا ببریم. البته نمی‌خواهم صحبتی داشته باشم خارج از چارچوب مستطیل زمین بازی فوتبال. قبلا در سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ همیشه مکررا این حرف را می‌زدم. اگر می‌خواهید موفق شوید و در سطح بهترین تیم‌های جهان قرار بگیرید فوتبال ایران باید کارهای بیشتری انجام دهد. مسئله فقط صحبت تیم یا آماده‌سازی بازیکنان نیست. کاری که باید انجام شود رشد و ارتقا در تمام سطوح است. به خاطر اینکه در آخر تیم ملی همیشه نتیجه پیشرفت و تکامل کلی فوتبال است.

بازیکنان تیم ملی دشمنان مردم یا کشور نیستند

سرمربی تیم ملی فوتبال درباره برخی حواشی غیرفوتبالی ایجاد شده درباره تیم ملی عنوان کرد: در ابتدا باید بگویم تلاش زیادی کردیم و بازیکنان واقعا قهرمانانه جنگیدند. برای من افتخار بود که در کنار این بازیکنان باشم. خیلی تلاش کردند، خیلی از خود گذشتگی کردند. اگر بخواهم در یک کلمه به شما بگویم خیلی به آنها افتخار می‌کنم. اما دو درس گرفتیم که ما باید به این دو درس خوب فکر کنیم. درجه اول بازیکنان تیم ملی دشمنان مردم یا دشمنان کشور نیستند. ولی اگر کسی بخواهد اینطوری وانمود کند که بازیکنان تیم ملی دشمنان هواداران یا برخی مردم هستند یک کار کاملا اشتباه بود. یک روند اشتباه بود که متاسفانه اتفاق افتاد و واقعیتش فکر می‌کنم منصفانه و صحیح هم نبود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha