۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
اتفاق هولناک در لیگ فوتبال ایران / فرار با آمبولانس بعد از هجوم به اتاق داوران

داور دیدار تیم‌های نفت اهواز و شاهین باغملک در لیگ دسته یک جوانان کشور در خصوص درگیری در این دیدار که منجر به تهدید او به مرگ شد، توضیحاتی ارائه داد.

همشهری‌آنلاین: حمید زهیری در خصوص اتفاقات دیدار تیم‌های نفت اهواز و شاهین باغملک از هفته هشتم لیگ دسته یک جوانان کشور که ۱۵ آذرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: بازی روال عادی خود را داشت که در دقیقه ۱۵، سرپرست تیم نفت اهواز پس از توهین به من، تهدیدم کرد که تو را می‌کشم. من هم قصد آرام کردن او را داشتم که به او گفتم با توهین نمی‌توانی کاری را پیش ببری و بعد به من گفت "من تهدید نمی‌کنم بلکه عمل می‌کنم". بعد از همین ماجراها او را از نیمکت نفت اهواز اخراج کردم.

۳ بازیکن و یک مربی فوتبال ایران دستگیر شدند

وی ادامه داد: همچنین پیش از آغاز مسابقه با توجه به این که کارت بازی سه بازیکن تیم شاهین باغملک و اعضای کادر فنی این تیم صادر نشده بود نتوانستند روی نیمکت باشند و تنها یک نفر از اعضای کادر فنی توانست روی نیمکت باشد و بقیه اعضای کادر فنی روی استیج قرار گرفتند؛ دقیقه ۵۵ بازی بود که بازی طبق روال پیش  می رفت و تیم باغملک با نتیجه یک بر صفر شکست خورده بود که در همین دقیقه با تصمیم من خطایی بیرون از محوطه جریمه به سود تیم باغملک گرفته شد که یکسری از بازیکنان این تیم اعتراض کردند که خطا درون محوطه جریمه بود و باید پنالتی گرفته شود. من در حال آرام کردن بازیکنان بودم که گویا تنها مربی که از تیم باغملک روی نیمکت بود به من توهین کرده بود که البته من حرف های او را نشنیدم و داور چهارم که این موضوع را متوجه شده بود به من گفت که این مربی به شما توهین کرد و من هم مربی شاهین باغملک را اخراج کردم.

این داور خوزستانی بیان کرد: این مربی قبول داشت که به دلیل توهین هایی که به من کرده است باید اخراج شود اما در ادامه با ناظر بازی مشکل پیدا کرد؛ زیرا قانون می‌گوید وقتی روی نیمکت تیمی مربی حضور نداشته باشد آن دیدار باید نیمه تمام اعلام شود و بر این اساس ناظر بازی هم چون نفر دیگری از کادرفنی باغملک باقی نمانده بود، بازی را نیمه تمام اعلام کرد اما مربی شاهین باغملک می گفت باید اجازه دهید یکی از مربیانی که روی استیج نشسته است کنار زمین بیاید و بازی ادامه پیدا کند. در هر صورت ناظر بازی نیز تأکید داشت که طبق قانون بازی را نیمه تمام اعلام کرده و خلافی صورت نگرفته است.

وی افزود: بعد از نیمه تمام اعلام شدن بازی و رفتن ما به اتاق داوران، متأسفانه یکسری از تماشاگران تیم شاهین باغملک و یکسری افراد ناشناس پس از حمله به نیروی حراست ورزشگاه، در اتاق داوران را شکستند و وارد اتاق شدند و قصد داشتند ناظر بازی را به خاطر تصمیمی که گرفته است کتک بزند که خدا را شکر مأموران نیروی انتظامی مانع از این کار شدند. البته نیروی انتظامی برای متفرق کردن افراد و برای برقراری امنیت مجبور به زدن اسپری فلفل شدند که البته خود ما تا حد مرگ پیش رفتیم.

زهیری خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به اینکه یکسری تماشاگران بیرون از ورزشگاه مانده بودند تا داور یا ناظر را کتک بزنند و حتی به ماشین های ما آسیب وارد کنند، با تصمیمی که گرفته شد داوران و ناظر بازی برای اینکه کسی متوجه خروج آنها نشود با آمبولانس از ورزشگاه خارج شدند.

وی بیان کرد: واقعا در یکسری از بازی‌ها با توهین‌هایی که می شود آبروی ما داورها را می‌برند؛ مدتی پیش در بازی که در اهواز برگزار شد به خاطر اوتی که گرفتم برای من چاقو درآوردند و سیلی خوردم و این شرایط به جای اینکه بهتر شود، متأسفانه روز به روز بدتر می‌شود. داوران قشر مظلوم فوتبال هستند و باور کنید دو سال است به خاطر قضاوت‌هایمان هنوز حقوق دریافت نکرده‌ایم و این در حالی است که برای قضاوت به استان‌های دیگر که می‌رویم خودمان هزینه می‌کنیم و بعد هم تهدید می‌شویم. اما چه کنیم که عشق ما همین داوری است و ما را به کجاها که نمی‌کشاند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها