۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
درخواست رئیس جمهور برای تغییر این دو واژه

رئیس جمهور گفت: واژه‌های «بازنشستگی» و «فارغ‌التحصیلی» حتما باید تغییر یابد چرا که دارای بارِ منفی فرهنگی است و انسان را از ادامه پیشرفت و تلاش و فعالیت بازمی‌دارد.

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری: ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز شنبه در همایش گام دوم شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در مسیر تحول که به مناسبت سی و هشتمین سالگرد تشکیل این شورا برگزار شده بود گفت: حضرت امام خمینی(ره) بعد از سن ۷۰ سالگی زعامت یک انقلاب بزرگ را بر عهده گرفتند و قائل به چنین تعابیری نبودند. از سوی دیگر رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به مسئله مفهوم‌سازی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اهتمام ویژه‌ای دارند و مفاهیم بسیار ارزشمندی در این حوزه‌ها ایجاد کرده‌اند که این بخش نیازمند توجه ویژه است.

 رئیسی در ادامه بر ضرورت ارتقا و گسترش فرهنگ کار و تلاش در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: زمانی که برای بازدید میدانی به دو شهرستان پاکدشت و رباط کریم سفر کردم، دیدم که در این دو منطقه مشکل بیکاری به هیچ‌وجه وجود نداشت. اگر در سایر نقاط کشور نیز برخی فارغ‌التحصیلان فقط شغل را پشت میزنشینی ندانند و در بخش‌های صنعت، معدن و کشاورزی نقش‌آفرینی کنند بخش مهمی از مشکلات در این زمینه حل خواهد شد که البته این مسئله نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اياضي IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    خدا را شكر مشكل كشور ما با همين تغيير دو كلمه حل ميشود

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها