۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۹
حاکمیتِ قانون یا حاکمیت با قانون؟

سومین نشست با موضوع «حاکمیت قانون» با حضور رحمان قهرمانپور، امیرحسین خالقی، فرزین رحیمی‌زنوز، شهاب دلیلی، مهران صادقیان و شادی آذری با میزبانی مرتضی کاظمی در استودیوی «فردای اقتصاد» برگزار شد. 

فردای اقتصاد: این موضوع که قانون چیست و چه تفاوتی با زورگویی و تحمیل سلیقه‌ها و اراده‌های خاص دارد؛ موضوعی است چالشی که در این نشست و دو نشست قبلی در «گفت‌وگوی فردا» مورد بررسی قرار گرفته است. در سومین نشست که با موضوع «حاکمیت قانون» با عنوان «حاکمیتِ قانون یا حاکمیت با قانون» با حضور امیرحسین خالقی، فرزین رحیمی‌زنوز، رحمان قهرمانپور، شهاب دلیلی، مهران صادقیان و شادی آذری با میزبانی و  اجرای مرتضی کاظمی در استودیوی «فردای اقتصاد» برگزار شد؛ اهمیت حقوق طبیعی و حقوق انسانی از جمله حق زندگی، حق آزادی و حق مالکیت به عنوان زیربنای تشکیل قانون مورد توجه قرار گرفت. یکی از سوال‌های محوری در این نشست این بود که آیا دولت‌ها می‌توانند به بهانه خیر عمومی یا به دلیل اولویت توسعه اقتصادی، حقوق طبیعی انسان‌ها را توقیف کنند؟

نشست‌های قبلی برنامه «گفت و گوی فردا» با عنوان‌های «حاکمیت قانون؛ از تصورات نادرست تا تعریف درست» و «رابطه اقتصاد و حاکمیت قانون» نیز پیش از این در وبسایت فردای‌اقتصاد منتشر شده است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    هر کشوری که قانون حاکم نباشد قانونش قانون جنگل است الان ایران به روش قانون جنگل اداره میشود به امید روزی که دراین کشور قانون حاکم شود
  • مهدی US ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    مشکل بزرگی که در ایران وجود دارد اینست که رسانه های حکومتی سالهاست از حرف زدن با عقلا و فیلسوفان و دانشمندان فرار میکنند و سیاست کاملا سلبی و یکطرفه شده. وقتی منفذی برای ابراز عقاید و تغییرات باقی نماند طبیعتا منجر به ایجاد انفجار میشود.
  • Me IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    درود بر شما،سپاس از شما جهت فراهم کردن چنین نشست هایی... لطفا لینک دانلود قسمت سوم رو هم قرار بدین...

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین ویدیوها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار