۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
سکه ۱۸ میلیونی شد

قیمت سکه طرح جدید دیروز ۱۹ آذر برای اولین بار در تاریخ به بیش از ۱۸ میلیون تومان رسید.

فردای اقتصاد: اسپرسو بورسان ساعت ۸ صبح هر روز خلاصه‌ای از مهمترین اخباری که پیش از شروع معاملات بازارها لازم است بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

بورس تهران اولین روز کاری هفته را سرخ رنگ و در محدوده منفی آغاز کرد و اکثر نمادهای فشار عرضه را تجربه کردند. شاخص کل با افت ۱۹،۰۹۳ واحدی (معادل ۰.۴۷ درصد) ابرکانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی را از دست داد و در ارتفاع یک میلیون و ۳۸۳ هزار واحدی ایستاد. شاخص هم‌وزن که نماینده سهام کوچکتر بازار است دیروز شرایط خوبی نداشت و با افت ۱.۰۲ درصدی همراه شد.

در حالی که روز چهارشنبه شاهد بازگشت ارزش معاملات خرد به کانال چهار هزار میلیاردی بودیم اما امروز شاهد کاهش آن بودیم و عدد ۳،۹۰۴ میلیارد تومانی در نهایت ثبت شد. در بین صنایع خودرو و قطعات، سرمایه‌گذاریها و شیمیایی و در بین نمادها ورنا، خساپا و خودرو بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

در روز گذشته خروج پول اشخاص حقیقی از بازار شتاب گرفت و حدود ۴۸۸ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای وحافظ و غدشت بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نمادهای خودرو و خساپا داشتند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: فروش روزانه نفت در ماه قبل به یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه رسید و بیشترین میزان نفت نسبت به چند سال گذشته فروخته شد.

پورابرهیمی، ‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: به سازمان بورس، وزارت اقتصاد، وزارت صمت و دیگرانی که آمدند گفتیم که شما هر توافقی که با یکدیگر می‌کنید در بودجه مکتوب کنید تا ما بر اساس آن ما اقدام کنیم.

مدیرعامل رایتل در آبان طی نامه‌ای به وزیر ارتباطات اعلام کرده بود که به دلیل محدودیت‌های اینترنت و کاهش درآمدهای این شرکت، حتی احتمال ورشکستگی و خروج رایتل از بازار ارتباطات کشور وجود دارد.

داده‌های پژوهشی اتاق بازرگانی ایران درباره روابط تجاری ایران و عراق از افت ۴۲ درصدی صادرات به این کشور حکایت دارد.

گزارش جدید مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد کمتر از سه‌چهارم بودجه پیش‌بینی‌شده برای نیمه اول سال، محقق شده است.

مدیرعامل سایپا از عرضه خودرو شاهین به عنوان محصول پر تیراژ در بورس کالا ظرف دو هفته آینده خبر داد و گفت کوییک هم در آینده نزدیک عرضه می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت تحقق ۱۴۱ درصدی تأمین منابع قانونی بودجه ۱۴۰۰ از محل صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی را از مهمترین دستاوردهای پارسال دولت سیزدهم برشمرد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اقدام‌های انجام شده در پارس جنوبی و دیگر میدان‌ها برای افزایش تولید گاز طبیعی در کشور، گفت: طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی بهمن امسال پس از ۲ دهه به مدار تولید می‌آید.

قیمت دلار روز شنبه با ۵۴۰ تومان (۱.۵ درصد) افزایش برای نخستین بار از مرز ۳۷ هزار تومان عبور کرد.

سکه هم روز گذشته برای اولین بار در تاریخ خود وارد کانال ۱۸ میلیون شد و تا سطح ۱۸ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان صعود کرد. رشد ۰.۵ درصدی قیمت طلای جهانی هم علاوه بر دلار داخلی، به کمک سکه آمد.

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت: هیچ افزایش قیمتی برای سایپا صادر نشده و این تغییرات قیمتی در محصول کوییک پلاس اتوماتیک مربوط به افزایش آپشن‌های این خودرو است.

دیروز ۳۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه‌ای، ۳۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ اتوماتیک، هزار دستگاه پژو ۲۰۷ دستی، ۲۵۰ دستگاه تارا اتوماتیک و ۲۵۰ دستگاه تارا دستی در بورس کالا عرضه شد. این خودروها حتی با احتساب تمام هزینه‌ها (از جمله هزینه خواب پول) باز هم تا ۸۰ میلیون تومان ارزان‌تر از بازار آزاد معامله شدند. پژو ۲۰۷ دستی نقره‌ای رنگ که ۱۶.۷ درصد ارزان‌تر از بازار به فروش رفت، بیشترین اختلاف قیمت تمام‌شده در بورس و قیمت بازار را ثبت کرد. در سوی مقابل، تارا اتوماتیک که بیشترین میزان رقابت را تجربه کرده بود، برای خریداران تنها حدود ۳ درصد ارزان‌تر از بازار افتاد. کمترین میزان رقابت را اما پژو ۲۰۷ اتوماتیک داشت.

مدیرعامل سازمان نوسازی تهران از کلنگ‌زنی ۱۱ هزار طرح ساخت مسکن خبر داد.

پس از سفر شی جین پینگ رئیس‌جمهوری چین به عربستان و حواشی پیرامون آن، سفیر چین به وزارت خارجه ایران احضار شد.

امیرعبداللهیان: درباره جزایر سه گانه ایرانی با هیچ طرفی تعارف نداریم.

دبیرکل آژانس انرژی اتمی مدعی شد: پاسخ ایران به آژانس انتخابی نیست بلکه امری ملزم و ضروریست.

استرالیا ۶ فرد و ۲ نهاد ایرانی را تحریم کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام دولت استرالیا در اعمال تحریم علیه برخی افراد و نهادهای جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد و گفت: اقدام استرالیا مصداق مداخله در امور داخلی ایران و تحریک و ترویج خشونت و نفرت‌پراکنی است.

کبری خزعلی، عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی: قوانین عفاف و حجاب به زودی و با قوت در کشور اجرا خواهد شد.

اردوغان: برای آخرین بار در انتخابات ریاست جمهوری نامزد می‌شوم.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها