۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
نظر جدید روزنامه کیهان درباره فیلترینگ واتساپ و اینستاگرام

روزنامه کیهان در ابتدا بخشی از گزارش روزنامه همدلی در نقد فیلترینگ جدید اینترنت را مطرح کرده و از قول این روزنامه نوشته: محدودسازی دو پیام رسان خارجی نوشت: «آیا با بستن اینترنت، توانستید بحرانی که حدود سه ماه است کشور را فرا گرفته است، کنترل کنید به طوری که روزی را داشته باشیم که مثلاً اعتراضی وجود نداشته باشد؟ آنچه به عنوان ناظر می‌بینیم این است که فیلترکردن واتساپ و اینستاگرام، هیچ تاثیری بر مدیریت بحران نداشته است، به جز این که نارضایتی‌ها را افزون کرده است و باعث اختلال در بسیاری از کسب و کارها شده است.

چه بسیار شرکت‌های اینترنتی، که فعالیت خود را محدود کرده‌اند! چه خسارت‌های عمده‌ای که بر تجارت اینترنتی وارد شد! آیا اگر در یک جنگ، دشمن از دریا، برای حمله به کشور استفاده بکند، به دنبال خشک کردن دریا می‌رویم؟

همه مسئولان امنیتی مدعی هستند که تعداد معترضان در خیابان، صد هزار نفر بیشتر نیستند، اگر چنین است پس چرا همه مردم ایران، مجازات می‌شوند؟

آیا اصلاً درنیافته‌اید که با نسلی روبه‌رو هستید که راه استفاده از فناوری را بلد است.

کیهان در ادامه نوشت: اگر سطح ارتباطات بین‌المللی اینترنت کشور را به حداقل ممکن برسانید، نمی‌توانید ارتباطات این نسل و هم چنین ارتباطات بین‌المللی آن را از بین ببرید؟ پس بهتر است به جای تصور فیلتر کردن و محدود کردن دسترسی مردم به اینترنت، همان‌طور که خود به اینترنت بدون فیلتر دسترسی دارید و فعال صحنه توئیتر و اینستاگرام هستید، این فضا را هم برای مردم، آزاد بگذارید و به جای این که فکر کنید با محدود کردن و فیلترینگ می‌توانید بحران موجود را کنترل کنید، به سمت رضایت‌مندی و اقناع‌سازی مردم بروید.»

مدعیان اصلاحات درصدد القای این هستند که جمهوری اسلامی ایران مخالف آزادی و ارتباطات بوده و درصدد بستن اینترنت است. شایان‌ذکر است که اولاً دو پیام‌رسان خارجی محدود شده و ثانیاً دلیل محدودیت آنها این بوده است که مالکان آنها شرکت آمریکایی «متا» شرایط و قوانین جمهوری اسلامی ایران را نپذیرفته‌اند.

گفتنی است که خود کشورهای اروپایی در استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی شروطی مانند عدم ترویج خشونت و... را مطرح و پس ‌از آن با در نظر گرفتن حقوق شهروندی و چهارچوب‌های قانونی پیام‌رسان‌ها را در دسترس شهروندان خود قرار می‌دهند. این در حالی است که کشورهای غربی با استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی سعی می‌کنند با ترویج خشونت از این راه به مقابله با نظام و ملت ایران بپردازند.

هیلاری وزیر خارجه پیشین آمریکا، در ۱۰ ژوئن ۲۰۱۴ در کتاب خاطراتش تحت عنوان «انتخاب‌های سخت» اعتراف کرده بود که با یکی از بنیان‌گذاران و مدیران توئیتر، ملاقاتی داشته و به او هشدار داده بود که تعمیرات و محدود ساختن خدمات توئیتر در بازه زمانی فتنه ۸۸ چه ضربه‌ای به فعالان اجتماعی در ایران وارد می‌کند!

منبع: کیهان

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها