۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
بیشترین جرایم اینترنتی در ایران چیست؟

رئیس پلیس فتای فراجا با تشریح بیشترین جرائم اینترنتی رخ داده در کشور از افزایش قدرت کشف به وقوع پلیس فتا به 94 درصد خبر داد.

خبرآنلاین: رئیس پلیس فتای فراجا همچنین به آماری از اقدامات پلیس فتا در این هشت ماه از سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت:‌ از ابتدای سال تا پایان آبان ماه کشفیات پلیس فتا ۱۵ درصد افزایش داشته است. در حوزه دستگیری نیز شاهد افزایش ۹ درصدی بودیم. ضریب کشف به وقوع هم حدود ۱.۵ درصد افزایش داشته است.

وی درباره بیشترین جرائم فضای مجازی در هشت ماهه امسال نیز به ایسنا گفت: اولویت‌ها ما بر اساس فراوانی جرائم در فضای مجازی است و بر این اساس کلاهبرداری اینترنتی، برداشت غیر مجاز اینترنتی، هتک حیثیت و نشر اکاذیب درفضای مجازی و دسترسی غیرمجاز به داده و مزاحمت اینترنتی جزو بیشترین جرائم در فضای مجازی بوده است.

افزایش کلاهبرداری‌های اینترنتی

مجید با تاکید بر اینکه بیشتر جرائم ما مربوط به کلاهبرداری اینترنتی است، گفت:‌ جرائم مربوط به کلاهبرداری اینترنتی نسبت به پارسال ۳۷ درصد افزایش داشته است. موضوعی که ناشی از عدم توجه کاربران به توصیه‌ها و هشدارهای پلیس فتا است.

رئیس پلیس فتای فراجا درباره اینکه چه تعداد از پرونده‌ها در پلیس فتا کشف می‌شود، گفت: قدرت کشف پلیس فتا در سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است و ضریب کشف و به وقوع پلیس فتا در حدود ۹۴ درصد است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها