۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
اولویت پرداخت این وام با دهه‌شصتی‌هاست

بر اساس تصویب هیئت دولت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی به شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر هم تعلق می‌گیرد و علاوه بر مردان متأهل، مجردها نیز مشمول این تسهیلات می‌شوند.

آنا: بر اساس ابلاغیه جدید مصوبه دولت به وزرای راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز رؤسای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه کشور از سوی محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور، مصوبه ۱۷ شهریور امسال در هیئت دولت در خصوص موافقت هیئت وزیران با افزایش سقف وام مسکن روستایی از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان، شرایط دریافت این تسهیلات بار دیگر در مصوبه ۸ آذر امسال تغییر کرد.

**تغییرات جدید وام مسکن روستایی به شرح زیر است:

- بر اساس این مصوبه وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی به ساکنان شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر اعطا می‌شود.

- این تسهیلات با نرخ سود ۵ درصد بوده و مابه التفاوت سود را باید سازمان برنامه و بودجه از محل درآمدهای صندوق توسعه ملی به بانک‌ها بدهد.

- ضمانت این تسهیلات به صورت سفته زنجیره‌ای است، اما اگر ۴ قسط از اقساط دیگر تسهیلات ضامن عقب افتاده باشد، بانک عامل می‌تواند ضمانت وی را نپذیرد.

- دوره بازپرداخت تسهیلات در مجموع مشارکت مدنی و فروش اقساطی ۲۰ ساله است؛ دولت بازگشت اصل و سود تسهیلات به صورت عدم بازپرداخت اقساط از سوی وام گیرنده و از محل صندوق ملی مسکن متعهد خواهد شد.

- روستاییان یا ساکنان شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر که از تاریخ ۲۵ آبان ۱۴۰۰ وام ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی را دریافت کرده اند، می‌توانند تا سقف جدید (۲۰۰ میلیون تومان) تسهیلات متمم دریافت کنند.

- فرم «ج» متقاضی باید سبز بوده و از تسهیلات مسکن حمایتی یا دریافت اراضی دولتی قبلا استفاده نکرده باشد؛ ضمن اینکه فرم «ج» دریافت کنندگان وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی، قرمز خواهد شد و دیگر نمی‌توانند در نهضت ملی مسکن مشارکت کنند.

- مردان مجرد هم می‌توانند از تسهیلات مسکن ۲۰۰ میلیون تومانی روستایی استفاده کنند، ولی اولویت با متأهلان و دهه شصتی هاست.
اولویت پرداخت این وام با دهه‌شصتی‌هاست

اولویت پرداخت این وام با دهه‌شصتی‌هاست

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها