۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲
رشد ۹۳ درصدی منابع بانک قرض الحسنه بانک مهر ایران

فردای اقتصاد-گروه شرکت ها:مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران از رشد ۹۳ درصدی  منابع این بانک طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: منابع بانک مهر ایران در یکسال گذشته از ۷۱ همت به ۱۳۸ همت رسیده است.

سید سعید شمسی نژاد افزود: منابع بانک تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ مبلغ ۸۶۴ هزار میلیارد ریال است که نسبت به پایان سال پیش رشدی ۷۴.۴ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در ۸ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ بالغ بر یک میلیون و ۳۱۲ هزار میلیارد ریال منابع جذب کرده که نسبت به پایان سال گذشته ۴۴۸ هزار میلیارد ریال معادل ۶۰ درصد رشد داشته است.

وی در ادامه به مانده وام اعطایی این بانک اشاره و گفت: بالغ بر ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار فقره وام قرض‌الحسنه در ۱۵ سال گذشته به مشتریان پرداخت و در سال ۱۴۰۰ نیز ۲ میلیون و ۵۹۳ هزار فقره وام قرض‌الحسنه به مبلغ ۵۹۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در راستای ایجاد اشتغال پایدار و کمک به بهبود معیشت مردم پرداخت شده است. همچنین این بانک در ۸ ماه ۱۴۰۰ بیش از دو میلیون و ۸۲۰ هزار فقره وام قرض‌الحسنه به ارزش ۸۹۳ هزار میلیارد ریال پرداخت کرده است.

شمسی‌نژاد با اعلام اینکه با افزایش استقبال از سبد محصولات و طرح‌های وامی، بیش از ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر مشتری به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران جذب شده، گفت: با وجود افزایش تعداد مشتریان و افزایش تعداد و مبلغ وام‌های پرداختی اما نسبت مطالبات ۰.۴۶ درصد است که کمترین نسبت معوقات در شبکه بانکی به شمار می‌رود. به گفته وی بانک در یک‌ سال گذشته به مدت ۱۴ سال گذشته رشد منابع داشته است.

وی با بیان این که در این مدت ۲.۵ میلیون نفر به جمع این بانک اضافه شده اند گفت: روزانه در حدود ۹۰۰۰ افتتاح حساب صورت می گیرد و سالانه ۳ میلیون وام قرض‌الحسنه توسط بانک پرداخت می شود.

مدیر عامل بانک مهر ایران با اشاره به خدمات نوین این بانک تاکید کرد: تا پایان سال۳۰ درصد خدمات بانک مهر ایران به صورت غیرحضوری خواهد شد. وی در ادامه با اشاره به اینکه مهر ایران  اولین بانکی بود که توثیق سهام برای دریافت وام را اجرایی کرد افزود: تا کنون یک هزار فقره توثیق سهام داشته‌ایم. شمسی نژادبا اشاره به  انتشار اوراق قرض الحسنه برای اولین بار در کشور توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت :این اوراق طی کمتر از یک ماه دیگر تا رقم ۱۰۰ میلیارد تومان محقق می‌شود.

وی درباره سرمایه بانک گفت: سرمایه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال طی دو مرحله افزایش به ۵هزار میلیارد ریال رسیده و در نظر است تا پایان سال به ۱۰ هزار میلیارد ریال برسد.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در ادامه با تاکید بر افزایش سقف وام در این بانک اضافه کرد: سقف وام قرض‌الحسنه حقیقی به ۲۰۰ میلیون تومان و برای حقوقی‌ها به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

یادآوری می شود :راه‌یابی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به فهرست هزار بانک برتر جهان، راه‌اندازی پیشخوان مجازی، راه‌اندازی سامانه افتتاح حساب آنلاین، پرداخت وام آنلاین در بستر همراه بانک و اینترنت بانک، راه‌اندازی سامانه وثیق سهام و راه‌اندازی سفته و برات الکترونیک از جمله اقدامات انجام شده در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بوده است.

همچنین آماده‌سازی زیرساخت سوپراپلیکیشن مالی کیوبانک، اعطای وام قرض‌لحسنه به بیش از ۳ میلیون نفر تا پایان سال جاری، فراهم کردن افزایش سرمایه از ۵هزار میلیارد تومان به ۱۰ هزار میلیارد تومان، اصلاح اساسنامه بانک‌های قرص‌الحسنه با همکاری وزارت اقتصاد، برنامه‌ریزی برای اجرای طرح مزد خدمت به جای کارمزد وام، برنامه‌ریزی برای اجرای طرح اعطای وام‌های خرد زیر ۱۰۰ میلیون ریال با کرمزد صفر درصد، راه‌اندازی پایگاه تخصصی قرض‌الحسنه و راه‌اندازی مرکز تحقیقات و نوآوری قرض‌الحسنه از برنامه های آتی این بانک است.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار