۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸
زلنسکی چه پیشنهادی به روسیه داد؟

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، به روسیه پیشنهاد کرد که با ترک نیروهای نظامی خود از اوکراین، باعث توقف درگیری‌ها بین دو کشور پس از کریسمس شود.

فردای اقتصاد: ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، به روسیه پیشنهاد کرد که با ترک نیروهای نظامی خود از اوکراین، باعث توقف درگیری‌ها بین دو کشور پس از کریسمس شود.
ولودیمیر زلنسکی در پیامی به روسیه به طور غیر مستقیم اشاره کرد که چنانچه روسیه پس از کریسمس واحدهای نظامی خود را از اوکراین خارج کند، این امر سرانجام منجر به پایان درگیری‌ها بین روسیه و اوکراین خواهد شد.
رئیس جمهور اوکراین روز دوشنبه ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) در یک پیام ویدئویی به نشست سران گروه هفت در برلین اشاره کرد که روسیه با این اقدام "می‌تواند نیات واقعی خود را مشخص کند."
ولودیمیر زلنسکی در چارچوب این نشست اضافه کرد: «چنانچه روسیه ارتش خود را از اوکراین خارج کند، این امر مطمئنا باعث توقف فعالیت‌های جنگی خواهد شد. من هیچ دلیلی نمی‌بینم که روسیه این کار را در بحبوحه کریسمس انجام ندهد.»
با این حال زلنسکی معتقد است که روسیه در حال حاضر قصد دارد حملات به مراکز تامین برق در اوکراین را گسترش دهد.
رئیس جمهور اوکراین عصر دوشنبه در سخنرانی ویدئویی روزانه خود خاطرنشان کرد: «ما پس از هر حمله از طرف روسیه، سیستم خودمان را تا حد ممکن، بازسازی می‌کنیم. همه چیز در حال انجام است تا تجهیزات جدید برای بازسازی و تعمیر ویرانی‌ها، وارد کشور شود.»
او ادامه داد: «اما با این وجود باید در نظر داشت که روسیه از تاکتیک‌های ترور دست برنداشته است.»
زلنسکی در زمینه عدم وقوع حملات موشکی گسترده از سوی روسیه پیش‌بینی می‌کند که علت آن «آماده شدن دشمن برای حملات جدید است.»
او همچنین از مردم کشورش خواست «هشدار حملات هوایی را جدی بگیرند تا برای هرگونه اتفاق احتمالی، آماده باشند.»

برای جزییات بیشتر کلیک کنید:
رایزنی‌های فشرده برای ادامه حمایت از اوکراین

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار