شاغلان بخوانند

در شغل خود بمانم یا بروم؟ اگر بروم، چگونه بروم؟
۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵
شاغلان بخوانند

فصل تعطیلات که به سال نو منتهی می‌شود، به طور سنتی زمانی است که در مورد شغل و حرفه خود جدی فکر کنید. بعد از اینکه همه جشن‌ها فروکش کردند و واقعیت خود را بار دیگر نمایان کرد، شما به زندگی روزمره‌ قدیمی خود بازگشته‌اید.

فردای اقتصاد: شما باید بفهمید که می‌خواهید با زندگی خود چه کار کنید. افراد شروع به فکر کردن درباره این موضوع می‌کنند که "آیا این همه چیز است؟ آیا می‌خواهم تا ۱۰ سال آینده در این شغل گیر کنم؟» چالش این است که بیشتر افراد نمی‌دانند باید چه کار کنند.

اقتصاد فعلی آمریکا در بهترین حالت، در شرایط ضعف است. تورم نسبت به ۴۰ سال گذشته به بالاترین حد خود رسیده است. در واکنش، فدرال رزرو برای کاهش تورم، نرخ بهره را بالاتر می‌برد. با این طرح، شرکت‌ها به اخراج کارکنان نیاز دارند. اما منطق این است که افراد بدون شغل پول خرج نمی‌کنند و تورم کاهش می‌یابد.

اگر افراد شغل خود را رها کنند، هیچ تضمینی وجود ندارد که شرکت دیگر بهتر باشد. اگر تصمیم دارند بمانند و آن تصمیم رفتن را کنار بگذارند، به احتمال زیاد هیچ چیز تغییر نخواهد کرد.

در دیگر نقاط جهان هم مشابه همین چالش برای کارکنان وجود دارد. نشریه فوربس برای کمک به شما در مورد اینکه چه کاری باید انجام دهید، چند پرسش وجود دارد که باید از خود بپرسید:

  • آیا مدیریت برای تلاش و کوشش شما ارزش قائل است؟
  • آیا انصافاً تلاش‌هایتان جبران می‌شود؟
  • آیا امکان رشد و پیشرفت وجود دارد؟
  • آیا احساس هدفمندی می‌کنید و آیا کار برایتان معنادار است؟
  • چه حسی دارید که کار می‌کنید؟
  • آیا دوستان کاری، رئیسی همدل و رهبر اجرایی شایسته دارید؟
  • آیا شما خوشحال هستید؟

این‌ها تنها تعدادی از پرسش‌هایی است که می‌خواهید از خود بپرسید. اگر احساس می‌کنید که شغل شما فاقد معنا و هدف است، مدیریت به شما اهمیت نمی‌دهد، تحرک صعودی در سازمان وجود ندارد و احساس ناراحتی می‌کنید، ممکن است این‌ها نشانه‌هایی باشد که زمان آن فرا رسیده اس شغل خود را ترک کنید.

اگر تصمیم به رفتن گرفتید باید این کارها را انجام دهید

به دلایل خود برای تغییر شغل فکر کنید. اغلب افراد با عجله شغل خود را ترک می‌کنند. ممکن است این تصمیم به دلیل مشاجره با همکارتان باشد، رئیس شما چیز بدی گفته باشد یا برخی از افراد کار را ترک کرده‌اند و حالا شما هم احساس می‌کنید که باید آنجا را ترک کنید. واکنش عجولانه پایان خوبی نخواهد داشت. شما یکی از نخستین پیشنهادهایی را که به شما ارائه شده است، خواهید پذیرفت. بعد از مدتی متوجه می‌شوید که تغییرات خیلی تکان‌دهنده بود، اما حالا دیگر دیر شده است. شما خود را در موقعیت بد دیگری گیر انداخته‌اید. اگر این کار جدید را هم ترک کنید، رزومه شما را فردی تندخو به نظر می‌رساند. اما ندایی به شما می‌گوید اگه بمانی بدبخت می‌شوی. در هنگام مصاحبه، مدیر منابع انسانی، تحریک و عصبانیت شما را احساس می‌کند. این چهره خوبی نیست بخصوص در یک بازار کار خراب. بنابراین برای مدیر منابع انسانی آسان است که با یک پاس سخت‌گیرانه از شما بگذرد و به سراغ متقاضی بعدی برود.

بدون اینکه شغل دیگری از قبل آماده شده باشد، دست از کار نکشید، زیرا در حال حاضر، بازار کار بسیار نامطمئن است. فهرستی از آنچه در شغل جدید می‌خواهید، تهیه کنید. این فهرست باید شامل شرکت‌های هدف، پاداش مورد نظر و توانایی رشد، یادگیری و توسعه باشد. قبل از رفتن به مصاحبه، دقت لازم را انجام دهید. درباره شرکت‌ها، تیم مدیریت آنها و افرادی که مستقیماً باید به آنها گزارش ‌دهید تحقیق کنید. این کار را می‌توان از طریق جستجوهای گوگل و بررسی پروفایل‌ها در لینکدین انجام داد.

در طول فرآیند مصاحبه، شما همچنین باید با شرکت مصاحبه کنید تا ببینید آیا این یک مورد شغلی مناسب برای طرفین است یا نه. پرسش‌های سخت بپرسید تا مطمئن شوید که در چه موقعیتی قرار دارید. وضعیت مالی آنها را جویا شوید. آیا این شرکت اخراج کارگران را تصویب کرده است یا برنامه‌هایی برای کاهش مشاغل در کوتاه مدت وجود دارد؟ با توجه به فاجعه ورشکستگی صرافی کریپتو اف تی‌ایکس، هر گونه معامله سایه بالقوه در شرکت را بررسی کنید. هنگامی که با مدیر، منابع انسانی و سایر افرادی که درگیر فرآیند استخدام هستند ملاقات می‌کنید، یک بررسی درباره احساسات افراد آن شرکت انجام دهید. شما می‌خواهید بدانید که آیا آنها خوشحال هستند، استرس دارند، درگیر مسایل آن هستند یا از آن‌ها جدا هستند؟ در صورت امکان، فردی را که می‌شناسید در شرکت پیدا کنید و ارزیابی صادقانه او را از شرکت و افراد آن بپرسید.

منبع: فوربس

نویسنده: جک کلی

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار