۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
فوری/ با کالابرگ الکترونیک می‌توان کالاها را ارزانتر خرید؟

صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره بحث استفاده از کالابرگ که این روزها به صورت آزمایشی در حال انجام است توضیحاتی ارائه داد.

اینکه گفته شده کسانی که کالابرگ را دریافت می‌کنند می‌توانند وجه نقدی آن را دریافت کنند آیا نقض غرض مصوبه مجلس درباره کالابرگ نیست، گفت: ما این موضوع را به صورت آزمایشی انجام می‌دهیم الان هم به صورت اختیاری انجام می‌شود که هم به صورت کالابرگ و به صورت نقدی این کار صورت می‌گیرد.

کار بدین شکل است که ما قبل از موعد مقرر واریز یارانه‌های نقدی، یک شبکه ملی پشتیبان ایجاد می‌کنیم و در این شبکه ملی پشتیبان، امکان خرید برای تمام یارانه بگیران فراهم می‌شود. می‌توانند آن کالاهایی که ۱۱ قلم است را خرید کنند و از یارانه استفاده کنند و می‌توانند اگر نیاز دیگری داشتند، در گام بعدی همزمان با یارانه‌ها، یارانه نقدی را هم دریافت کنند.

این اختیار برای مردم است فعلا گام اول به این شکل است که آزمایشی انجام می‌دهیم تا ان‌شاءالله به تصمیم قطعی در حوزه اجرا برسیم.

وی افزود: دریافت نقدی فعلا اصل است اما کالابرگ را به کسانی که می‌خواهند کالابرگ الکترونیکی داشته باشند ارائه می‌کنیم.

قیمت کالاها ارزانتر است؟

مرتضوی در پاسخ به این سوال که آیا قیمت این کالابرگ‌ها پایین‌تر است، گفت: متناسب با نرخ زمانی که ارز ترجیحی حذف شد تلاش ما این است که کالا با آن مابه‌التفاوتی که از یارانه پرداخت می‌شد ارائه شود اما هنوز تصمیمات قطعی درباره نرخ‌ها گرفته نشده است پیشنهاد ما به عنوان وزارت تعاون این بود که ان‌شاءالله تصمیم قطعی بگیریم.

منبع: ایلنا

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها