چرا ورزشکاران می‌توانند کارآفرینان موفقی شوند؟

بعد از ورزش حرفه‌ای، ابزار کارآفرینی در دستان شماست
۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵
چرا ورزشکاران می‌توانند کارآفرینان موفقی شوند؟

همانطور که شما فعالانه ورزش خود را انجام می‌دهید، چه به عنوان یک دانش آموز ورزشکار، آماتور، المپیکی/پارالمپیک یا به صورت حرفه‌ای، تمرکز شما به طور معمول ۱۰۰٪ بر این است که در ورزش خود بهتر شوید و در موقعیتی باشید که تا زمانی که ممکن است به بازی خود ادامه دهید. اما بعد از آن چه؟

فردای اقتصاد: احتمالا ورزشکاران وقتی ورزش می‌کنند، به این فکر نمی‌کنند که وقتی مجبور شوند راکت، کفش ورزشی، عینک و غیره خود را کنار بگذارند، چه اتفاقی می‌افتد. آن‌ها از برنامه‌ریزی برای آینده خود پس از بازنشستگی به دلیل ترس از ناشناخته‌ها، عدم اعتماد به نفس نسبت به کارهایی که خارج از ورزش خود می‌توانند انجام دهند، اجتناب می‌کنند و درباره آنچه که احتمالاً «فردا» انجام خواهند داد، هیچ ایده‌ای ندارند.

واقعیت این است روزی که از ورزش حرفه‌ای خود بازنشسته می‌شوید، گویی به یک قایق نجات در وسط اقیانوس پرتاب می‌شوید. قایق نجات شما محکم است و آب و غذای زیادی برای ماندگاری طولانی دارید. به شما پارویی قوی داده شده است و به دلیل ذهنیت و قدرت ورزشی خود می‌توانید هر روز مسافت طولانی را طی کنید. چالش این است که شما نمی‌دانید به چه سمتی باید بروید، و نگران هستید زیرا تنها چیزی که می‌بینید آب بی‌پایان در سراسر افق دید است. مهم نیست چقدر می‌توانید پارو بزنید اگر تنها به سمت آب‌های آزادتر بروید.

یک خبر خوب هست! هنگامی که راهنمایی دریافت کردید که چه کاری می‌توانید پس از بازنشستگی انجام دهید - چگونه می‌توانید درگیر شوید، به چالش کشیده شوید، رویاهایتان محقق شود و به طور عادلانه زحماتتان جبران شود - ناگهان یک جزیره گرمسیری در افق ظاهر می‌شود و می‌توانید دست و پا زدن را شروع کنید.

اغلب اوقات، آن جزیره گرمسیری چیزی است که دوستان، خانواده، طرفداران یا سایر افراد اطراف شما را به سمت آن سوق می‌دهند، نه لزوماً با نیت بد. این ایده‌ها ممکن است در ابتدا منطقی به نظر برسند، اما از آنجایی که تصور شخص دیگری است که شما در چه کاری خوب خواهید بود، و نه تصور خودتان، آن نقش اغلب منجر به یک تناسب بد، یک تلاش بی‌علاقه و اغلب اوقات، یک کار منجر به هدرروی بزرگ می‌شود.

گزینه‌های پس از ورزش

صحبت با یک راهنمای شغلی یا تجاری، یک مشاور یا یک مربی مورد اعتماد مطمئناً می‌تواند شما را به سمت یک جزیره گرمسیری شگفت‌انگیز هدایت کند که سرشار از موفقیت است، زیرا می‌توانید بفهمید که هویت شما خارج از ورزش شما چیست و استعدادها و علایق‌تان را کشف کنید و آن‌ها را در حرفه موفق بعدی خود بگنجانید.

بسیاری از ورزشکاران انتخاب می‌کنند که مستقیماً برای شرکت‌ها کار کنند، در حالی که برخی دیگر به مربیگری یا پخش برنامه در رشته ورزشی خود می پردازند. با این حال، بیشتر آنها مسیر کارآفرینی را انتخاب می‌کنند. ورزشکاران اغلب مهارت‌ها و توانایی‌هایی را که با آن می‌توانند کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنند، یا با دیگری برای انجام این کار شریک شوند، دست کم می‌گیرند، اما می تواند اینطور نشود. مهم‌ترین کاری که می‌توانید و باید فوراً انجام دهید این است که شبکه‌ای قوی از تصمیم‌گیرندگان و افراد تأثیرگذار در صنعت را راه‌اندازی کنید، رشد دهید و حفظ کنید. بزرگترین تاسفی که از ورزشکارانی می‌شنویم، ناامیدی آن‌ها از عدم دیدار مردم با این افراد کلیدی تأثیرگذار در حین بازی و بیشترین تقاضا برای حضور در اطراف آن‌ها بوده است. هنگامی که آنها بازنشسته می‌شوند، درخشش آنها اغلب محو می‌شود و شانس آنها را برای ملاقات با کسانی که می‌توانند تأثیر زیادی بر آینده آنها بگذارند، کاهش می‌دهد.

ویژگی‌هایی که ظاهر می‌شوند

قبل از اینکه به نحوه ملاقات با آن افراد بپردازیم، برای شما مهم است که ابزارهایی را که در اختیار دارید که اکثر افراد غیرورزشکار ندارند، بشناسید و ببینید چگونه این ابزارها می‌توانند به شما کمک کنند تا به یک کارآفرین موفق تبدیل شوید. شما زندگی خود را به عنوان یک ورزشکار صرف رشد صلابت و سرسختی کرده‌اید، چه برای ادامه تمرین به رغم تمایل زیاد برای "فقط یک روز مرخصی"، برای تحمل درد و ناراحتی برای پایان دادن به مسابقه یا رقابت تا پایان مسابقه. این یک عنصر حیاتی برای شروع و رشد یک تجارت جدید است. شما از مربیان مختلف با مجموعه مهارت‌های مختلف راهنمایی و دستورالعمل دریافت کرده‌اید و این دیدگاه‌هایی را به شما می‌دهد که لزوماً خودتان آن را نداشتید – این یکی دیگر از عناصر مهم بخشی از یک تجارت است. بسیاری از کارآفرینان اغلب توصیه‌های دیگران را نادیده می‌گیرند و فکر می‌کنند که تحصیلات و سوابق خودشان برای تضمین موفقیت کافی است. شما در کانون توجه راحت هستید، به حضور در یک صحنه و تحت فشار زمان عادت کرده‌اید و توانایی ذاتی این را دارید که در یک لحظه بچرخید، وضعیتی که اکثر غیرورزشکاران مجبور نبوده‌اند همه آن‌ها را تجربه کنند. شاید مهم‌تر از همه، از نخستین پیروزی خود راضی نمی‌شوید. شما عادت کرده‌اید که به دنبال قهرمانی باشید، پیروزی‌هایی را که منجر به جایزه نهایی می‌شود، در کنار هم قرار دهید.

دست به کار شوید

اکنون که اطمینان دارید که می‌توانید موفق باشید، توسعه شبکه خودتان بسیار مهم است. ساده‌ترین راه برای انجام این کار این است که یک نمایه لینکدین قوی داشته باشید و در ارتباط با افرادی در صنعتی که می‌خواهید در آن حضور داشته باشید به جای اینکه منتظر باشید تا مردم شما را پیدا کنند و واکنش نشان دهند، فعال باشید. دعوت‌نامه‌های شخصی‌سازی‌شده‌ای ارسال کنید که علاقه‌تان به ملاقات با فارغ‌التحصیلان، ورزشکاران، دوستداران سگ، سبدبافان یا هر چیز دیگری که ممکن است در ارتباط مورد نظرتان مشترک باشد، برجسته کند و به سادگی از آن‌ها راهنمایی بخواهید. از اینکه چند نفر دعوت شما را برای برقراری ارتباط و گفتگو می‌پذیرند، شگفت‌زده خواهید شد. راز توسعه و رشد یک کسب و کار این است که دایره‌ای از حامیانی داشته باشید که می‌توانند شما را راهنمایی کنند، و شما می‌توانید با دانستن اینکه در حال حاضر دارای بسیاری از ویژگی‌های یک کارآفرین موفق هستید که به عنوان یک ورزشکار در خود توسعه داده‌اید، به جلو حرکت کنید و خود را بالاتر از خود فعلی‌تان قرار دهید.

آن جزیره گرمسیری شگفت‌انگیز از آن چیزی که به نظر می‌رسد نزدیک‌تر است. کافی است پاروی خود را بیرون بیاورید و می‌بینید که در مسیر درست هستید!

منبع: فوربس

نویسنده: مارک میور

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار