۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
پخش اعلامیه تجمع مقابل بیت توسط پسر شمقدری + فیلم

فرزند جواد شمقدری مستندی به نام «جوکر ۱۴۰۱» ساخته که در بخشی از آن اعلامیه‌هایی برای تجمع مقابل بیت رهبری پخش شده است. این مستند در دانشگاه شریف اکران شده است.

رویداد۲۴ : حسین شمقدری فرزند جواد شمقدری معاون امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت محمود احمدی نژاد مستندی ساخته که در بخشی از آن اعلامیه‌های جعلی برای تجمع مقابل بیت رهبری پخش شده است. به ادعای شمقدری در این مستند، ۳۰ نفر از حدود ۱۰۰ نفر تراکت را گرفته‌اند، پاسخ داده‌اند که در آن تجمع شرکت می‌کنند!

این مستند به نام «جوکر ۱۴۰۱» ساخته شده و با دوربین حرفه‌ای آزادانه به میان تجمعات رفته و مستند ساخته است. این در حالی است که هیچکس چنین مجوزی ندارد و برخی از عکاسان خبری نیز در روزهای گذشته و در جریان اعتراضات بازداشت شده‌اند.

در بخش دیگری از مستند «جوک ۱۴۰۱» کارگردان و عوامل آن خیابان را می‌بندند و شعار می‌دهند و منتظر می‌مانند دیگران به آنها بپیوندند تا مستند خود را تمکیل کنند. این اقدام یکی از عجایب صدور مجوز به گروه‌های خودی ایران است!

بخش دیگر مستند گفت‌وگویی است با افرادی که در شبکه‌های اجتماعی حضور داند که در یکی از مصاحبه‌ها دختری می‌گوید «مردمی که رای ندادند جمع کنند و از ایران بروند.» جمله‌ای که یادآور سخنان زینب ابوطالبی در صداوسیما بود. این بخش از مستند شبیه مصاحبه‌هایی است که از پیش هماهنگ شده تا به نظر واقعی برسد!

بخش دیگر مستند گفت‌وگویی است که با دختری که گویا در سوئد زندگی می‌کند. مستندساز در این بخش مدام از این می‌گوید که جمهوری اسلامی مشکل دارد و دختر هم به صورت «خودجوش» از تمام اتفاقات دفاع می‌کند و می‌گوید فیلم‌هایی که ساخته شده، جعلی است و اگر نیروی انتظامی برخوردی کرده، حتما فرد اقدامی کرده که نیروی انتظامی ناچار به برخورد شده است!

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها