۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴
فوری/ میزبان بعدی جام جهانی مشخص شد

فدارسیون جهانی فوتبال میزبان دوره بعدی رقابت‌های جام جهانی باشگاه‌ها را به کشور مراکش اعطا کرد.

تسنیم: جانی اینفانتینو رئیس فیفا امروز (جمعه) در یک نشست خبری از انتخاب مراکش به عنوان میزبان بازی‌های جام جهانی باشگاه‌ها در سال ۲۰۲۳ خبر داد.

جام جهانی باشگاه‌ها تورنمنتی است که قهرمانان باشگاهی قاره‌های مختلف جهان را روبروی یکدیگر قرار می‌دهد و امسال نوزدهمین دوره این رقابت‌ها به میزبان مراکش برگزار می‌شود؛ این در حالیست که کشور شمال غربی قاره آفریقا پیش از این هم دو دوره در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ میزبان جام جهانی باشگاه‌ها بوده که سال اول بایرن مونیخ و سال بعد از آن رئال مادرید قهرمان شدند.

تیم‌های راه‌یافته به جام جهانی باشگاه‌ها در سال ۲۰۱۹ شامل فلامنگوی برزیل (قهرمان جام لیبرتادورس آمریکای جنوبی)، رئال مادرید (قهرمان لیگ قهرمانان اروپا)، الهلال عربستان (فاتح لیگ قهرمانان آسیا)، سیاتل ساندرز (قهرمان باشگاه‌های کونکاکاف)، آوکلندسیتی نیوزیلند قهرمان باشگاه‌های اقیانوسیه، وداد کازابلانکای مراکش (قهرمان لیگ قهرمانان آفریقا) و رجا کازابلانکا (به عنوان نماینده کشور میزبان) می‌شوند.

جام جهانی باشگاه‌ها از روز اول ماه فوریه سال ۲۰۱۳ به مدت ۱۰ روز برگزار می‌شود (۱۲ تا ۲۱ بهمن) و رئال مادرید با ۴ قهرمانی رکورددار فتخ این تورنمنت است.

 بر اساس اعلام اینفانتینو؛ جام جهانی باشگاه‌ها از سال ۲۰۲۵ با حضور ۳۲ تیم و به صورت دوره‌ای چهار ساله برگزار خواهد شد.

فیفا در همین حال میزبان دو دوره بعدی جام جهانی فوتبال ساحلی را هم معرفی کرد که بر این اساس، دوره بعدی این رقابت‌ها در سال ۲۰۲۳ در شهر دبی امارات و پس از آن در سال ۲۰۲۵ در کشور سیشل برگزار خواهد شد.

دیگر مصوبه فیفا که توسط اینفانتینو اعلام شد، شکل‌گیری دو تورنمنت جدید در بخش فوتبال بانوان بود که شامل جام جهانی باشگاه‌های بانوان و جام جهانی فوتسال بانوان بود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها