۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۱
آنچه سرمایه‌گذاران باید بدانند؛ ۲۷ آذر ۱۴۰۱

اسپرسو بورسان ساعت ۸ صبح هر روز خلاصه‌ای از مهمترین اخباری که پیش از شروع معاملات بازارها لازم است بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

فردای اقتصاد: بورس تهران اولین روز کاری هفته را متعادل و منفی آغاز کرد و شاهد واگرایی منفی بین دو نماگر اصلی بازار بودیم. شاخص کل با افت ۲،۸۴۱ واحدی (معادل ۰.۱۹ درصد)، ارتفاع یک میلیون و ۴۷۲ هزار واحدی را در پایان معاملات دیروز ثبت کرد. شاخص هم‌وزن که نماینده سهام کوچکتر بازار است امروز شرایط بهتری داشت و با رشد ۰.۶۳ درصدی همراه شد. 

ارزش معاملات خرد سهام نیز دیروز مجددا در کانال ۴ هزار میلیاردی تومانی قرار داشت و عدد ۴،۴۰۵ میلیارد تومانی را به ثبت رساند. در بین صنایع خودرو و قطعات، فلزات اساسی و سرمایه‌گذاریها و در بین نمادها خگستر، دارایکم و فرابورس بیشترین ارزش معاملات را داشتند. 

در روز شنبه شاهد ورود پول اشخاص حقیقی به بازار بودیم و حدود ۵۴ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقوقی به حقیقی در بازار اتفاق افتاد. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای قاسم و پارسیان بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نمادهای خودرو و شپنا داشتند.

بر اساس گزارش مرکز آمار، تورم ماهانه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها در آبان‌ به ۱.۳ درصد کاهش یافته که کمترین رقم از خرداد سال گذشته تاکنون است.

فروش ارز توسط صادرکنندگان در سامانه نیما در ۹ ماه نخست امسال ۶۴ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.

رییس سازمان مالیاتی: اجرای گام دوم قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان آغاز شد و شرکت‌های دولتی و دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون کشوری از اول دی ماه به سامانه می‌پیوندند. 

مانده کل سپرده‌ها در پایان آبان ماه امسال، بیش از ۶ هزار و ۵۳۱ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۲ درصد و نسبت به پایان سال قبل ۱۸.۱ درصد افزایش داشته است.

مطابق مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، در راستای ارتقای شفافیت و سلامت بازار سرمایه، صندوق‌های سرمایه‌گذاری ملزم به افشای تعداد و قیمت سهام خریداری شده در فرآیند عرضه اولیه شدند.

دیروز دو هزار دستگاه پژو ۲۰۷ در بورس کالا عرضه شد. متوسط قیمت معاملات برای پژو ۲۰۷ اتوماتیک سفید ۴۸۰.۵ میلیون تومان، برای پژو ۲۰۷ اتوماتیک مشکی ۴۸۹ میلیون تومان، در ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه‌ای سفید و مشکی ۵۱۰.۵ میلیون تومان بود.

قیمت دلار روز گذشته با رشد ۸۸۰ تومانی (۲.۳ درصدی) به ۳۹۵۶۰ تومان رسید و رکورد تاریخی جدیدی ثبت کرد.

سکه امامی روز گذشته به ۱۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید.

ماکرون، رییس جمهور فرانسه به قطر سفر کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: پالرمو و CFT در دستورکار مجمع نیست.

معاون پارلمانی رئیس جمهور: لایحه بودجه را این هفته تقدیم مجلس می کنیم.

معاونین وزارت صمت در جلسه ای با مدیران ارشد بورس به ۶ توافق برای تعادل در بازار خودرو دست یافتند. از جمله آنکه جدول کف عرضه خودرو و برنامه تولید ماهانه به تفکیک مدل توسط وزارت صمت به بورس کالا اعلام شود و مبنای تأیید عرضه‌ها و معاملات قرار گیرد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار