۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
شاخص بورس تا چه رقمی صعود می‌کند؟

شاهرخ شریعتی، کارشناس بازار سرمایه در برنامه شمارش معکوس دوشنبه به بررسی تکنیکالی نماگرهای اصلی بازار سهام، شاخص صنایع بورسی و نمودار قیمتی کامودیتی‌های اثرگذار بر بورس تهران پرداخت.

فردای اقتصاد: هرچند که بورس تهران در چند روز اخیر یک رالی صعودی را به واسطه افزایش نرخ دلار در بازار آزاد در پیش گرفته بود اما خبرهای متناقض روز دوشنبه در راستای واکنش مجلس به عرضه خودرو در بورس کالا و کاهش قیمت دلار فردوسی با توجه به خبرهای مثبت از احتمال احیای برجام فضای تردید مجدد در بازار سرمایه حاکم شد.

در برنامه شمارش معکوس دوشنبه همراه با شاهرخ شریعتی، کارشناس بازار سرمایه به بررسی تکنیکالی نماگرهای اصلی بازار سهام، شاخص صنایع بورسی و نمودار قیمتی کامودیتی‌های اثرگذار بر بورس تهران پرداختیم. وی در رابطه با وضعیت تکنیکالی صنایع کامودیتی‌محور به ویژه گروه فلزات اساسی و شیمیایی‌ها عنوان کرد: شاخص گروه فلزات اساسی که در ماه گذشته موفق به عبور از مقاومت تاریخی خود نشده بود با تحولات اقتصاد جهانی و تقویت کامودیتی‌ها این مقاومت را فتح و به حمایت تبدیل کرد. به نظر می‌رسد با توجه به ریزش‌های سنگین در ماه‌های اخیر، می‌توان پتانسیل رشد خوبی را برای این گروه متصور بود.

شریعتی در رابطه با گروه شیمیایی نیز تاکید کرد: در حالی که نمودار قیمتی شاخص این صنعت در محدوده مقاومتی قرار داشت برخلاف پیش‌بینی‌ها یک حرکت شارپ را تجربه کرد و به نظر می‌رسد چشم‌انداز کاهش شدت سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو ، کاهش شاخص دلار و ورود مجدد تقاضای چین به بازار می‌تواند یک حرکت رو به جلو را برای شیمیایی‌ها به همراه آورد.

یکی دیگر از صنایعی که شاخص آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت، گروه لاستیک و پلاستیک است که در سال‌های گذشته به دلیل قیمت‌گذاری دستوری دولت در این صنعت، روزهای سختی را پشت سرگذاشته است. این کارشناس در رابطه با روند تکنیکالی این صنعت خاطرنشان کرد: در نمودار شاخص این گروه شاهد شکست روند کاهشی هستیم و انتشار گزارشات ۹ ماهه در صورتی که شاهد کاهش شدت قیمت‌گذاری دستوری و تاثیر روشن آن بر صورت‌های مالی آن‌ها باشیم، می‌توان چشم‌انداز مناسبی را برای لاستیکی‌ها در نظر گرفت.

شاهرخ شریعتی در پایان به بررسی تکنیکالی شاخص کل و شاخص کل هم‌وزن پرداخت و عنوان کرد: بررسی تکنیکالی شاخص کل نشان می‌دهد که نمودار این شاخص در یک کانال میان مدت افزایشی قرار دارد و در حال حرکت به سمت سقف کانال یعنی عدد یک میلیون و ۶۴۰ هزار واحدی است؛ مجموع شاخص صنایع هم این موضوع را تایید می‌کند. شاخص کل هم‌وزن نیز در حال خروج از روند کاهشی میان مدت است و در عین حال با یک سقف تاریخی روبرو است که محدوده مقاومتی مهمی برای این نماگر خواهد بود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمود احمدی IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    افزایش حقوق کارمندان با افزایش دلار متناسب نیست ؛

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار