۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
کدام فیلم از ایران به لیست نهایی اسکار راه یافت؟

لیست کوتاه نامزدهای ۱۰ بخش از جمله بهترین فیلم مستند، بهترین گریم، بهترین فیلم کوتاه داستانی و مستند، بهترین موسیقی متن، بهترین ترانه، صدا و جلوه های ویژه و بهترین فیلم بین‌الملل را اعلام کرد. نامزدهای نهایی اسکار که روز سه شنبه ۲۴ ژانویه ۲۰۲۳ اعلام می کشوند از میان این لیست انتخاب می‌شوند.

 سینمادیلی:لیست کوتاه نامزدهای ۱۰ بخش از جمله بهترین فیلم مستند، بهترین گریم، بهترین فیلم کوتاه داستانی و مستند، بهترین موسیقی متن، بهترین ترانه، صدا و جلوه های ویژه و بهترین فیلم بین‌الملل را اعلام کرد. نامزدهای نهایی اسکار که روز سه شنبه ۲۴ ژانویه ۲۰۲۳ اعلام می کشوند از میان این لیست انتخاب می‌شوند.

در بخش بهترین فیلم بین‌الملل ۱۵ فیلم به لیست نهایی راه یافته اند که «جنگ جهانی سوم» نماینده ایران به کارگردانی هومن سیدی در میان آنها دیده نمی شود. اما «عنکبوت مقدس» نماینده دانمارک  به فهرست اولیه نامزدهای اسکار راه یافته. داستان این فیلم در شهر مشهد روایت می‌شود و زهرا امیر ابراهیمی در آن بازی می‌کند فیلمی که به زبان فارسی در کشور اردن فیلمبرداری شده است.

حضور کشورهای مثل کامبوج و پاکستان که سینمای بین‌المللی قدرتمندی نداشتند هم نکته جالب در این شورت لیست است. به نظر می رسد با توجه به جوایز و مراسم‌های دیگر «تصمیم برای رفتن» محصول کره جنوبی شانس اصلی اسکار بین المللی امسال باشد، هرچند باید دید در نهایت کدامیک از این ۱۵ فیلم به ۵ فیلم نامزد اسکار بین المللی راه می یابند.

شورت لیست فیلم های بین المللی اسکار امسال به شرح زیر هستند:

«آرژانتین ۱۹۸۵» محصول آرژانتین

«نزدیک» محصول بلژیک

«بازگشت به سئول» محصول کامبوج

«عنکبوت مقدس» محصول دانمارک

«همه چیز در جبهه غرب آرام است» محصول آلمان

«آخرین نمایش فیلم» محصول هند

«دختر ساکت» محصول ایرلند

«باردو یا وقایع نگاری دروغین مشتی حقیقت» محصول مکزیک

«جبه آبی» محصول مراکش

«سرزمین لذت» محصول پاکستان

«ای او» محصول لهستان

اقامت اروپا تو 6 ماه برای خودت و تمام اعضای خانواده

«تصمیم برای رفتن» محصول کره جنوبی

«توطئه قاهره» محصول سوئد

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها