۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
موج خروج ستاره‌ها از شبکه‌های اجتماعی

بعد از تام هالند ستاره‌ اسپایدرمن حالا خبرآمده که ستاره‌هایی مثل جونا هیل، اد شیرِن، کامیلا کابلو و... هم از شبکه‌های اجتماعی کنار رفته‌اند.

در روزهای گذشته خبری منتشر شد درباره خروج تام هالند ستاره‌ی اسپایدر-من از شبکه‌های اجتماعی و البته در آن اشاره کردیم که انتشار این اخبار و اشاره به‌سویه‌های منفی این بخش از اینترنت، به‌معنای تایید ایجاد اختلال در شبکه‌های اجتماعی شهروندان نیست. حالا به‌دو مورد دیگر هم برخورده‌ایم.

جونا هیل می گوید که دیگر برای حفظ سلامت روانش فیلم‌های خودش را تبلیغ نمی‌کند. این کارگردان هالیوودی هم چون بسیاری دیگر از سلبریتی‌ها، شبکه‌های اجتماعی را بانی اختلالات روانی خود می‌داند و از آن دوری می‌کند.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از گاردین، جونا هیل می گوید که دیگر برای حفظ سلامت روانش فیلم‌های خودش را تبلیغ نمی‌کند. این کارگردان هالیوودی هم چون بسیاری دیگر از سلبریتی‌ها، شبکه‌های اجتماعی را بانی اختلالات روانی خود می‌داند و از آن دوری می‌کند.

این بازیگر و کارگردان سرشناس هالیوودی نامه‌ای سرگشاده نوشته که مبارزه تقریباً ۲۰ ساله خود را با حملات اضطرابی نشان می‌دهد، «که با حضور رسانه‌ها و رویدادهای مواجهه عمومی تشدید می‌شود». جونا هیل اعلام کرده است که دیگر در تبلیغ فیلم‌هایش شرکت نخواهد کرد، زیرا مشکلات روانی او به دلیل حضور در رسانه‌ها و رویدادهای عمومی تشدید شده است.

این بازیگر ۳۸ ساله برنامه خود را در نامه‌ای سرگشاده که توسط «ددلاین»(Deadline) منتشر شد، پیش از شروع اولین مستند جدید خود، «استاتز»(Stutz)، که او کارگردانی آن را برعهده داشت، فاش کرد.  این فیلم در مورد رابطه هیل با درمانگرش فیل استوتز است که هیل در سال ۲۰۱۷ به توصیه بازیگر همکارش «واکین فینِکس» با او دیدار داشت. در فیلم هیل و درمانگرش درباره سلامت روان او بحث می‌کنند.

هیل نوشت: «از طریق این سفر خودیابی در فیلم، به این درک رسیدم که نزدیک به ۲۰ سال را با حملات اضطرابی گذرانده‌ام که با حضور رسانه‌ها و رویدادهای مواجهه عمومی تشدید می‌شوند. او گفت هدف کلی ساخت فیلم «استاتز» ارائه درمان و راهکاری برای رهایی از اضطراب برای سطح گسترده‌ای از مخاطبین است تا در قالب یک فیلم تفننی آن را به صورت خصوصی ببینند و به درمان برسند.

هیل گفت با اینکه که مشتاقانه منتظر تماشاگران فیلم هستم، «شما من را در حال تبلیغ این فیلم یا هیچ یک از فیلم‌های آینده‌ام نخواهید دید. من این گام مهم را برای محافظت از خودم برمی‌دارم.

اگر با بیرون رفتن و تبلیغ آن، خودم را بیمارتر می‌کردم، نه با خودم و نه با فیلمم رفتار مناسبی نکرده بودم. تصمیم هیل یادآور تصمیمی است که «نائومی اوزاکا» تنیس‌باز، یک سال پیش گرفت، زمانی که او اعلام کرد که در کنفرانس‌های مطبوعاتی اجباری در طول مسابقات اوپن فرانسه ۲۰۲۱ به دلیل سوالات خبرنگاران که بر سلامت روان او تأثیر می‌گذارد، شرکت نخواهد کرد.

اوایل این هفته نیز، «تام هالند»، بازیگر مرد عنکبوتی، اعلام کرد که از شبکه‌های اجتماعی کناره‌گیری می‌کند، زیرا دریافته بود که شبکه‌های اجتماعی برای سلامت روانش «مضر» هستند.

این جوان ۲۶ ساله در ویدئویی که در اکانت اینستاگرام خود که ۶۷ میلیون دنبال کننده دارد، منتشر کرده است، گفت: به نظر من اینستاگرام و توییتر بیش از حد تحریک کننده اختلالات روانی هستند. هر وقت در فضای آن‌لاین مطلبی در مورد خودم می‌خوانم روح و روانم به هم میریزد. بنابراین تصمیم گرفتم یک قدم به عقب برگردم و برنامه را حذف کنم. سلبریتی‌های دیگری از جمله سلنا گومز، اد شیرِن، کامیلا کابلو و دمی لواتو نیز به دلیل سلامت روان، از شبکه‌های اجتماعی کنار کشیده‌اند.

از سوی دیگر:

تام هنکس از شبکه اجتماعی توئیتر دیگر استفاده نمی‌کند، چون از نظر او یک «تمرین توخالی» است.  ستاره «سرباز وظیفه رایان» سابقا حضوری عادی در توئیتر داشت . مشهور به اشتراک گذاری تصاویر چیزهای گمشده بود که در خیابان پیدا

می کرد. به هر حال حساب کاربری تام هنکس بسته نشده است اما او از ماه مه 2020 هیچ فعالیتی در این شبکه اجتماعی ندارد.

تام هنکس در گفت وگو با نیویورک تایمز توضیح داد که استفاده از توئیتر بیهوده به نظر می رسید زیرا او نیازی به تبلیغات یا در معرض دیده شدن بیشتر نداشت. هنکس گفت که پست کردن را متوقف کردم، زیرا اولا، فکر می کردم یک

تمرین توخالی است. به اندازه کافی به من توجه شده است.«همچنین، من یک پست مسخره مانند "اینم یک جفت کفش که در وسط خیابان دیدم" می گذاشتم و سومین نظر مثلا این بود: گوربابات، هنکس. نمی‌دانم بخواهم این صفحه را با

آن مرد به اشتراک بگذارم یانه. نظر سوم این است که گم شو، کمونیست دوستدار اوباما. خب من نیازی به استفاده از این شبکه مجازی ندارم.»

این بازیگر برنده اسکار پس از بحث در مورد شکاف سیاسی در آمریکا و اشاره به اینکه رسانه های اجتماعی منجر به این شده که حقیقت " عمومیت" پیدا نکند، به غیبت خود در توییتر پرداخت.

او گفت: « فقط زمانی این شرایط تغییر می‌کند که افراد زیادی بگویند، «ببخشید، من دیگر هرگز به رسانه‌های اجتماعی توجه نخواهم کرد».

منبع: کافه سینما

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار