۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
کلاه‌بردار رمزارزها با بزرگترین وثیقه تاریخ آزاد شد

سم بنک‌من ملقب به SBF بعد از قرار وثیقه ۲۵۰ میلیون دلاری که توسط خانواده‌اش تامین شده است، از زندان خارج شد. والدین وی خانه خود را برای پوشش وثیقه نجومی او قرار دادند

فردای اقتصاد:‌ سم بنک‌من ملقب به SBF بعد از قرار وثیقه ۲۵۰ میلیون دلاری که توسط خانواده‌اش تامین شده است، از زندان خارج شد. والدین وی خانه خود را برای پوشش وثیقه نجومی او قرار دادند. گفته می‌شود این مبلغ وثیقه بیشترین مبلغ وثیقه‌گذاری قبل از محاکمه بوده است.

البته میزان بدهی این فرد بسیار بالاتر از این مبلغ وثیقه است و چندی قبل نیز گفته بود که درحال‌حاضر کل دارایی وی ۱۰۰ هزار دلار است.

در ۲۱ دسامبر، رویترز گزارش داد که سام بنکمن-فرید، مدیرعامل سابق FTX، ممکن است قبل از محاکمه در ایالات متحده وثیقه صادر شود. این فرد درحال‌حاضره با ۸ فقره اتهام مواجه است که می‌تواند منجر به حکم حبس ابد برای وی شود.

بر اساس گزارش‌ها، دادستان نیکلاس روس گفته است که سم بنکمن به شرط وثیقه ۲۵۰ میلیون دلاری، بازداشت خانگی، نظارت بر مکان و تسلیم پاسپورتش، آزاد شده است.

در ۲۲ دسامبر، نیویورک تایمز گزارش داد که وثیقه SBF تایید شد و او با والدینش در پالو آلتو، کالیفرنیا زندگی خواهد کرد. پدر و مادرش وثیقه او را با حقوق صاحبان سهام در خانه خود تضمین کردند.

قاضی ایالات متحده گابریل گورنشتاین در یک دادگاه منطقه‌ای فدرال در منهتن پیشنهاد وثیقه را تایید کرد و افزود که SBF به "نظارت دقیق قبل از محاکمه" از جمله درمان و ارزیابی سلامت روان نیاز دارد. SBF از افسردگی رنج می‌برد و داروهای تجویزی مصرف می‌کند.

وکیل مدافع وی اظهارکرد که SBF با شرایط پیشنهادی موافقت کرده است. زمانی که SBF به دستور مقامات ایالات متحده در باهاما دستگیر شد. او در ۲۰ دسامبر در بازداشت اداره تحقیقات فدرال به ایالات متحده بازگشت.

این تصمیم در همان روزی صادر شد که همکاران سابق وی، کارولین الیسون و گری وانگ به اتهامات کلاهبرداری اعتراف کردند. این دو در حال همکاری با تحقیقات هستند. الیسون از اتهاماتی که می‌توانست او را به مدت ۱۱۰ سال به زندان ببرد اجتناب کرد.

مقامات هنوز هیچ اشاره‌ای به مکان مدیر سابق FTX نیشاد سینگ نکرده‌اند که حلقه داخلی SBF را به همراه وانگ و الیسون تشکیل می‌دهند.

جلسه بعدی دادگاه SBF برای ۵ ژانویه ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار