۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
اولتیماتوم جدید ایران درباره برجام

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه: پنجره توافق از سوی ایران باز است اما نه برای همیشه.

فردای اقتصاد: اسپرسو بورسان ساعت ۸ صبح هر روز خلاصه‌ای از مهمترین اخباری که پیش از شروع معاملات بازارها لازم است بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

بورس تهران اولین روز کاری در فصل زمستان را بهاری آغاز کرد و رنگ سبز یک دستی را به سهامداران ارائه کرد. شاخص کل با رشد ۴۱،۸۰۲ واحدی (معادل ۲.۷۹ درصد) پرقدرت به کانال ۱.۵ میلیون واحدی برگشت و در نهایت عدد یک میلیون و ۵۳۸ هزار واحدی را در پایان روز معاملاتی گذشته ثبت کرد. شاخص هم‌وزن که نماینده سهام کوچکتر بازار است امروز شرایط مشابهی داشت و با رشد ۲.۳۷ درصدی همراه شد. 

ارزش معاملات خرد سهام در روز کاری گذشته رکورد ۷ ماهه را شکست و در کانال ۷ هزار میلیارد تومانی قرار گرفت و عدد ۷،۳۴۷ میلیارد تومانی را به ثبت رساند. در بین صنایع خودرو و قطعات، فرآورده‌های نفتی و فلزات اساسی و در بین نمادها پالایش، شپنا و شتران بیشترین ارزش معاملات را داشتند. 

در اولین روز کاری هفته شاهد ورود پول اشخاص حقیقی به بازار سهام بودیم و حدود ۴۷۴ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقوقی به حقیقی در بازار اتفاق افتاد. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای شتران و وپاسار بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نمادهای شستا و فولاد داشتند.

بورس کالا یکشنبه ۴ دی میزبان عرضه ۲ هزار دستگاه خودرو پژو ۲۰۷ دستی سفید با قیمت پایه ۱۸۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی: وزیر صمت یک مرتبه در مجلس استیضاح شده و اکنون مجددا استیضاح دوم ایشان در نوبت است. بحث واردات خودرو یکی از اصلی‌ترین مسائلی است که در استیضاح ایشان مطرح خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: اگر تا پایان سال بررسی برنامه هفتم و بودجه به اتمام نرسد ممکن است بودجه دو یا سه دوازدهم به تصویب برسد.

معاونت نظارت بر بازار شرکت فرابورس با انتشار اطلاعیه‌ای از شمول ۲۲ نماد معاملاتی در بازارهای اول و دوم فرابورس ایران و شمول ۷ نماد معاملاتی در بازار پایه فرابورس ایران برای عدم اعمال حجم مبنا از نخستین یکشنبه زمستان خبر داد.

مشاور رئیس سازمان بورس: در بودجه امسال برای افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و فاقد سهام بودند قانونی در نظر گرفته شد و به هر کدام از این افراد حدود ۱۰ میلیون تومان سهم داده می‌شود و طی یکی دو ماه آینده تخصیص پیدا می‌کند.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز: از ابتدای اجرای طرح پایش مصرف گاز دستگاه‌های اجرایی و اماکن دولتی و عمومی کشور با هدف مدیریت انرژی و رعایت الگوی مصرف تاکنون، جریان گاز بیش از ۸۴۰ سازمان و نهاد دولتی و عمومی در پی اخطارهای صادرشده، قطع شده است.

هیات عامل بانک مرکزی در مصوبه امروز خود به بانک‌ها اجازه داد اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری (عام) با نرخ ۲۳ درصد منتشر کنند.

دلار دیروز با رشد ۱.۲ درصدی تا ۴۰۵۸۰ تومان پیشروی کرد.

قیمت سکه ۵.۳ درصد افزایش داشت و برای نخستین بار به ۲۰ میلیون تومان رسید.

تسنیم خبر داد ۶ محصول برند کیا شامل سراتو، ریو، پیکانتو، پگاس، سونت و اسپورتیج به زودی به بندر لنگه وارد شده و با هماهنگی گمرک مذکور به گمرک شهریار تهران ترانزیت خواهد شد.

 وزارت صمت: ورود خودروهای جدید وارداتی صحت دارد

معاون وزیر صنعت: نمونه خودروهای وارداتی دی ماه از طریق بورس عرضه می‌شود.

امیرعبداللهیان: پنجره توافق از سوی ایران باز است اما نه برای همیشه.

امیرعبداللهیان: نخست وزیر عراق پیشنهاد آغاز مذاکرات ایران و مصر را داد؛ من هم استقبال کردم.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها