۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵
افزایش چشمگیر آمار طلاق در این استان

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: ثبت واقعه طلاق در این استان از سال ۱۳۹۵ روند افزایشی داشته و در هفت ماه امسال نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۱ درصد افزایش یافته است.

علیرضا مهرآور روز یکشنبه در نشست خبری افزود: سال ۱۳۹۵ در خراسان جنوبی هزار و ۲۲۵ واقعه طلاق ثبت شد که در سال ۱۴۰۰ به هزار و ۴۵۱ مورد رسید و در هفت ماه امسال نیز ۸۲۱ واقعه طلاق به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۱ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: ۴۹ درصد طلاق‌های ثبت شده در این استان عمر زندگی زوجین پنج سال و کمتر از آن بوده که زنگ خطر جدی است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: همچنین ۸۰ درصد طلاق‌ها در مناطق شهری و ۲۰ درصد در مناطق روستایی به ثبت رسیده و خراسان جنوبی رتبه ۲۷ کشور را در زمینه طلاق دارد.

وی خاطرنشان کرد: در هفت ماه امسال به ازای هر ۴.۴ واقعه ازدواج به ثبت رسیده، یک واقعه طلاق ثبت شده است.

مهرآور گفت: در این مدت سه هزار و ۶۲۱ واقعه ازدواج نیز به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴.۴ درصد کاهش یافته و ۶۹ درصد ازدواج‌ها در مناطق شهری و ۳۱ درصد در مناطق روستایی به ثبت رسیده است.

وی اعلام کرد: استان خراسان جنوبی رتبه هفتم کشور را در زمینه ثبت ازدواج دارد.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با بیان اینکه براساس اطلاعات سال جاری جمعیت خراسان جنوبی ۸۲۷ هزار نفر یعنی حدود یک درصد جمعیت کشور را داراست افزود: نرخ رشد طبیعی استان ۱.۲ درصد است و خراسان جنوبی رتبه بیست و هشتم کشور را از نظر جمعیت دارد.

وی با اشاره به اولین سرشماری استان در سال ۱۳۳۵ گفت: براساس روند کنونی جمعیت استان پیش‌بینی می‌شود که در سال ۱۴۰۵ جمعیت استان به ۹۳۸ هزار نفر برسد که نشان می‌دهد که جمعیت استان روند کاهشی به خود گرفته است.

مهرآور با بیان اینکه در ۹ ماه ابتدای امسال ۱۱ هزار و ۳۹ واقعه ولادت در خراسان جنوبی به ثبت رسید که ۶۸ درصد شهری و ۳۲ درصد روستایی است گفت: همچنین ۵۱ درصد متولدین نوزاد پسر و ۴۹ درصد نوزاد دختر بوده‌اند.

وی ادامه داد: در این مدت به ازای هر هزار نفر در استان ۱۸.۲ واقعه ولادت به ثبت رسیده که این رقم در کشور ۱۳.۶ واقعه است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: روند ثبت ولادت در سال جاری نیز کاهشی بوده به گونه‌ای که ثبت تعداد واقعه ولادت در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۴ درصد کاهش یافته است.

وی بیان کرد: همچنین ۹۹.۴ درصد ولادت‌ها در استان در مهلت قانونی به ثبت رسیده است.

مهرآور افزود: فاطمه، فاطمه الزهرا، زینب، حلماء و زهرا بیشترین فراوانی نام در بین دختران و امیرعلی، امیرحسین، ابوالفضل، علی و محمد بیشترین فراوانی نام برای نوزادان پسر به ثبت رسیده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha