۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۸
سانسورهای عجیب صدا و سیما برای تیزرهای تبلیغاتی

دست‌اندرکاران فیلم سینمایی «جزیره فضایی» از اینکه برخی بازیگرانشان دلیل رد تیزرهای تلویزیونی اعلام شده‌اند انتقاد کردند.

ایسنا: حبیب اسماعیلی ، مدیر شرکت پخش رسانه فیلمسازان مولود و پخش‌کننده فیلم «جزیره فضایی» - می‌گوید: هر چه تیزر به تلویزیون دادیم رد شد و به جز مواردی که قبلا برای ممیزی وجود داشت، الان ایراد جدیدی را وارد می‌کنند و می‌گویند که برخی بازیگرها باید از تیزر حذف شوند.

دست‌اندرکاران فیلم سینمایی «جزیره فضایی» از اینکه برخی بازیگرانشان دلیل رد تیزرهای تلویزیونی‌ اعلام شده‌اند انتقاد کردند و به دلیل اینکه هیچ فضای تبلیغی دیگری هم فراهم نیست، در تدارک تهیه تیرزهای دیگری هستند.

اکران فیلم سینمایی «جزیره فضایی» (توردنادو ۲) به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سیدجواد هاشمی از ۲۹ آذرماه آغاز شد ولی با وجود وعده‌ مدیران سازمان سینمایی درباره توافق با مدیران صدا و سیما برای پخش تیزر فیلم‌های در حال اکران، هنوز هیچ کدام از تیزرهای این فیلم پخش نشده و سازندگانش از ممیزی‌های جدید تلویزیون گله دارند.

حبیب اسماعیلی ، مدیر شرکت پخش رسانه فیلمسازان مولود و پخش‌کننده فیلم «جزیره فضایی» - می‌گوید: هر چه تیزر به تلویزیون دادیم رد شد و به جز مواردی که قبلا برای ممیزی وجود داشت، الان ایراد جدیدی را وارد می‌کنند و می‌گویند که برخی بازیگرها باید از تیزر حذف شوند.

او افزود: در این مدت هیچ کدام از تیزرهای دو فیلم «طبقه یک و نیم» و «جزیره فضایی» با سخت‌گیری‌ها و بهانه‌های عجیب پخش نشده و کار درستی نیست که وقتی فیلمی روی پرده سینما اکران شده برای تیزر آن چنین مسائلی به وجود آید؛ ضمن اینکه به هرحال یک تیزر باید جذابیت کافی را برای جذب مخاطب داشته باشد ولی اگر قرار باشد بازیگران معمولی‌تر در مقایسه با چهره‌های مطرح و شناخته شده به واسطه اظهارنظرهایی با مشکل مواجه شوند دیگر چه باید کرد!؟

وی تاکید کرد که این موضوع با وزارت ارشاد در میان گذاشته شده و آن‌ها گفته‌اند که موضوع را پیگیری می‌کنند.

در این زمینه سید جواد هاشمی  گفت: الان یک هفته است که فیلم من اکران شده ولی کسی اطلاعی ندارد و هیچ تبلیغی نداریم. برای تیزرهای تلویزیونی هم می‌خواهند که اسم چند بازیگر حذف شود که اگر حذف کنم دیگر کسی نمی‌ماند. با این حال با همراهی آقای اسماعیلی (پخش‌کننده) قرار شد که تعامل کنیم.

با وجود این اظهارات و -آنچه درباره سخت‌گیری یا ممیزی‌های جدید صدا و سیما عنوان شده، این سوال را مطرح می‌کند که آیا این ماجرا به روند پخش فیلم‌ها یا سریال‌های بازیگرانی که در ناآرامی‌های اخیر واکنش‌هایی داشته‌اند مربوط می‌شود؟ دیگر اینکه چرا باید سیاستی دوگانه در بخش فرهنگی میان وزارت ارشاد و تلویزیون وجود داشته باشد؟

«جزیره فضایی» ساخته جواد هاشمی در کمتر از یک هفته از شروع اکران به فروش حدود ۱۵۰ میلیون تومانی رسیده است.

در این فیلم اکبر عبدی، کامران تفتی، بهنوش بختیاری، ارسلان قاسمی، الناز حبیبی، راستین عزیزپور، امیررضا احمدی، نگار نافذ، محمدمهدی ایرانی، عباس جمشیدی‌فر، امیر رونقی، وحید نفر، فرزانه زهره وند، هادی نجفی امامی و محسن رستمی بازی کرده‌اند.

«جزیره فضایی» (تورنادو ۲) یک فیلم شاد کودکانه و خانوادگی است که در خلاصه داستان آن آمده است: «امید در مسطح فضایی تیانا جامانده است و به خاطر علاقه‌اش به دختر پادشاه تیانا (شیمبا) قصد برگشت ندارد اما دستگاه تصویری سفینه تورنادو آلارم می‌دهد.»

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها