۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
ممنوعیت واردات لوازم خانگی به نفع مردم بود؟

حدود پنج سال از ممنوعیت واردات لوازم خانگی می‌گذرد؛آیا این شرایط به نفع مصرف‌کننده و تولیدکننده بود؟تولیدکنندگان داخلی توانسته‌اند سهم خود را در تامین نیاز بازار افزایش دهند؟ با محمدرضا شهیدی این سوالات را بررسی کردیم.

فردای اقتصاد: بعد از تصمیم دولت برای مدیریت بازار ارز و تعیین نرخ ۴۲۰۰تومان به‌عنوان تنها نرخ رسمی در فروردین‌ماه ۱۳۹۷، تامین ارز برای سه گروه کالاهای وارداتی اولویت‌بندی شد. از سوی دیگر، بر اساس مجوزی که به وزارت صنعت، معدن و تجارت داده شده، فهرستی از کالاها نیز تهیه شد که واردات آنها به کشور ممنوع شود. این کالاها از نظر دولت در زمره کالاهای لوکس، غیرضروری و کالاهایی که مشابه تولید داخلی دارند، قرار گرفت. لوازم خانگی از جمله کالاهایی بود که واردات آن ممنوع شد. 

در برنامه «فردای صنعت» با محمدرضا شهیدی، دبیر انجمن لوازم صوتی و تصویری به گفت‌وگو نشستیم و این سوالات را بررسی کردیم که آیا ممنوعیت واردات در ارتقای تولید داخل موثر بوده است؟ در صورتیکه سیاستگذار اجازه واردات رسمی لوازم خانگی را صادر کند، تولیدکنندگان داخلی امکان رقابت با محصولات خارجی را دارند؟ حد و حدود دخالت دولت در صنعت لوازم خانگی کجاست؟ به طور نمونه، قیمت‌گذاری دستوری تا چه میزان بر روند کار تولید اثر گذاشته است؟

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار