۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲
به آدم‌ خوبِ بی‌عرضه یا بدِ اختلاسی مسئولیت ندهید

آیت‌الله جوادی آملی در دیدار با رئیس مجلس گفت: اگر مدیران باعُرضه وجود نداشته باشد و مردم در صحنه نباشند، شکست قطعی است. دو چیز مملکت را نگه می‌دارد؛ یکی سواد فعلی و دیگری امید آینده که مسئولان باید تلاش کنند این دو امر از دستشان در نرود.

فردای اقتصاد: محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان سفر یک روزه خود به قم با مراجع تقلید در این شهر دیدار و گزارشی از عملکرد مجلس یازدهم ارائه کرد. به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رئیس مجلس صبح چهارشنبه، ۷ دی‌ماه برای دیدار با مراجع عظام تقلید به قم سفر و با آیات عظام جعفر سبحانی، ناصر مکارم شیرازی، عبدالله جوادی آملی و حسین نوری همدانی دیدار و گفت‌وگو کرد. مراجع عظام تقلید نیز در این دیدارها ضمن تشکر از اقدامات مجلس، ارائه رهنمودهای لازم و انتقال دغدغه های مردم، از مسئولان کشور و سران قوا خواستار حل مسائل اقتصادی کشور و مشکلات معیشتی مردم شدند.

اگر مدیران باعُرضه وجود نداشته باشد و مردم در صحنه نباشند، شکست قطعی است

همچنین در خبری دیگر به نقل ازتسنیم، آیت‌الله جوادی آملی در دیدار با رئیس مجلس در توئیتی نوشت: دو چیز مملکت را نگه می‌دارد؛ یکی سواد فعلی و دیگری امید آینده که مسئولان باید تلاش کنند این دو امر از دستشان در نرود.

آیت‌الله جوادی آملی افزود: نباید مسئولیت اجرایی را به آدمهای خوبِ بی‌عرضه و یا بدِ اختلاسی داد، حضرت امیر علیه‌السلام، کمیل را مسئول منطقه‌ای کرد، سربازان اموی به این منطقه حمله بردند و آنجا را غارت کردند، حضرت نامه‌ای به کمیل نوشته که در نهج‌البلاغه آمده، مضمون آن این است که برخی تنها به درد دعای کمیل می‌خورند ولی توان اداره یک منطقه را ندارند! داشتن رهبر خوب، یک طرف قضیه است، ما بالاتر از امیرالمومنین(ع) که نداریم، اگر مدیران و کارگزاران باعُرضه وجود نداشته باشد و مردم در صحنه نباشند، شکست قطعی است!

اگر ضعف در مدیریت داشته باشیم خداوند نظر خود را از ما بر می‌گرداند، امیرالمومنین علیه السلام می‌فرماید «من وجد ماء و تراباً فافتقر فابعده الله» کشوری که آب دارد، خاک دارد، نتواند خود را اداره کند و نیازمند به دیگران باشد خدا او را از رحمت دور کند! 


تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار