۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۳
علت لغو اعلام وصول لایحه بودجه در مجلس

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت که با تصمیم هیات رییسه مجلس، تا زمانی که تکلیف برنامه هفتم مشخص نشود، لایحه بودجه ۱۴۰۲ اعلام وصول نخواهد شد.

فردای اقتصاد: سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت که با تصمیم هیات رییسه مجلس، تا زمانی که تکلیف برنامه هفتم مشخص نشود، لایحه بودجه ۱۴۰۲ اعلام وصول نخواهد شد.

سید نظام موسوی به ایسنا گفته است که رئیس جمهور در نامه ای به مجلس به صورت رسمی لایحه بودجه ۱۴۰۲ را ارسال کرده است منتها طبق قانون، باید دولت ابتدا لایحه برنامه هفتم را به مجلس تقدیم کند و بعد از آن مجلس لایحه بودجه سال آینده را اعلام وصول کند.

وی افزود: بر این اساس با تصمیم هیات رییسه مجلس، تا زمانی که تکلیف برنامه هفتم مشخص نشود، لایحه بودجه ۱۴۰۲ اعلام وصول نمی شود.
همچنین  محمدرضا میرتاج‌الدینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از ارسال لایحه بودجه ۱۴۰۲ به مجلس خبر داده و اعلام کرده است: دولت لایحه بودجه 1402 را عصر روز دوشنبه 5 دی ماه  به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد. این لایحه در اسرع وقت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول خواهد شد تا به‌ سرعت بررسی آن توسط نمایندگان مجلس آغاز شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: احتمالاً رئیس جمهور برای دفاع از لایحه بودجه سال آینده به مجلس بیاید، همچنین مقرر شد دولت هرچه زودتر برنامه هفتم توسعه را امسال به مجلس ارسال کند.

به گزارش فردای اقتصاد، پس از تقدیم شدن لایحه بودجه به مجلس نمایندگان مجلس 10 روز فرصت دارند تا این لایحه را بررسی کنند سپس کلیات بودجه در صحن علنی مجلس به رأی گذاشته می‌شود و بعد از تصویب کلیات آن، لایحه بودجه به کمیسیون تلفیق خواهد رفت تا اعضای آن به‌صورت جزئی بودجه را بررسی کنند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار