۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
اولین پیش بینی از درآمدهای نفتی بودجه ۱۴۰۲

میزان صادرات نفت در بودجه ۱۴۰۲ حدود ۱.۵ میلیون بشکه در روز با قیمت ۷۰ دلار در نظر گرفته شده که به معنای درآمد ۳۸ میلیارد دلاری از فروش نفت است.

بورس تهران در روز دوشنبه به مدار صعودی بازگشت و برخلاف ۲ روز ابتدایی هفته سبزپوش شد. شاخص کل با رشد ۲۸،۹۱۰ واحدی (معادل ۱.۸۵ درصد) در آستانه ورود به ابرکانال ۱‌.۶ میلیون واحدی قرار گرفت و در نهایت عدد یک میلیون و ۵۹۳ هزار واحدی را در پایان روز معاملاتی گذشته ثبت کرد. شاخص هم‌وزن که نماینده سهام کوچکتر بازار است نیز شرایط مشابهی داشت و با رشد ۱.۸۹ درصدی همراه شد. 

ارزش معاملات خرد سهام اما در روز کاری گذشته کاهشی بود و در کانال ۷ هزار میلیارد تومانی قرار گرفت و در نهایت عدد ۷،۸۳۴ میلیارد تومانی را به ثبت رساند. در بین صنایع خودرو و قطعات، شیمیایی و فلزات اساسی و در بین نمادها پالایش، خگستر و دارایکم بیشترین ارزش معاملات را داشتند. 

در روز دوشنبه شاهد ورود پول اشخاص حقیقی به بازار سهام بودیم و حدود ۵۵۵ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقوقی به حقیقی در بازار اتفاق افتاد. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای خساپا و خودرو بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نمادهای شستا و خاور داشتند. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران: «شاهین، تارا و سمند سورن» به عنوان خودروهای پیشنهادی به عنوان تاکسی‌های تهران مطرح است.

بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه‌ای زمان انجام فرآیند تحویل قراردادهای آتی نقره سررسید دی ماه ۱۴۰۱ را اعلام کرد. بورس کالا میزبان عرضه ۷۵۰ دستگاه فیدلیتی ۷ نفره مشکی در ۲۱ دی خواهد بود.

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران در روز دوشنبه میزبان عرضه نزدیک به ۸۰ کیلوگرم شمش طلا است.

نایب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس: بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد و تا کنون پنج ماده این طرح در مجلس بررسی و تصویب شده و تا پایان هفته جاری تصویب این طرح در مجلس به پایان می رسد.

شرکت بازرگانی دولتی: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر به طور متوسط هر هفته ۶ کشتی حامل کالاهای اساسی وارد بنادر ایران شده است. تاکنون ۵ میلیون و ۲۱۳ هزار تن کالای اساسی در کشور ذخیره سازی انجام شد. 

دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۲ تصریح کرده، تمام حقوق و مزایای کارکنان شرکتهای دولتی از سال آینده در سامانه سازمان اداری و استخدامی کشور ثبت شود.

بر اساس گزارش خزانه داری کل کشور بدهی‌های دولت در سه ماهه دوم امسال ۱۹۲ هزار میلیارد تومان نسبت به سه ماهه نخست کاهش داشته است.

تسنیم: بعد از ابلاغ مجوز انتشار اوراق گواهی سپرده با سود ۲۳ درصدی برخی بانک‌ها به خصوص بانک‌های دولتی نرخ سود سپرده‌های بانکی را افزایش دادند. مشاهدات نشان می‌دهد نرخ سود سپرده در بانک های دولتی هم اکنون تا ۲۵ درصد هم افزایش یافته است.

رحیمی، عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس: مجلس به دنبال تغییر قیمت حامل های انرژی در بودجه سال آینده نیست بلکه از نظر ما باید در وهله اول توزیع عادلانه سرانه انرژی محقق شود.

دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور، ۶۹ هزار میلبارد تومان یارانه دارو در نظر گرفته است.

«خدابخشی» عضو کمیسیون برنامه و بودجه: بر اساس بودجه ۱۴۰۲ دولت فروش نفت و میعانات گازی را حدود ۱.۵ میلیون بشکه در روز و با قیمت ۷۰ دلار بسته است. 

«جعفر قادری» عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: دولت در بودجه سال آینده نرخ تسعیر ارز را روی عدد ۲۶ هزار تومان گذاشته است و اینکه بیان می‌شود عدد ۲۳ هزار تومان است این عدد برای سال گذشته است.

حداقل پنجاه درصد از مردم ایران کمتر از مرز ۲۱۰۰ کیلوکالری خوراکی مصرف می‌کنند. کسانی که نمی‌توانند سبدی خوراکی با ۲۱۰۰ کالری روزانه را تهیه کنند، دچار فقر خوراکی محسوب می‌شوند.

نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا می‌گوید که کشورش «کاملا آماده» عادی سازی و از سرگیری مجدد روابط با ایالات متحده آمریکا پس از سه سال قطع رابطه است.

وزیر صمت: با اضافه شدن ۱۲ محصول جدید به سبد محصولات خودرویی کشور طی امسال و سال آینده، تمام خودروهای قدیمی از رده خارج خواهد شد

سخنگوی وزارت خارجه: برای جمع‌بندی مذاکرات وین آمادگی کامل داریم اما این آمادگی دائمی نیست. تبادل پیام در سطوح مختلف ادامه دارد. اکنون توپ در زمین طرف غربی است

اولیانوف: اخیراً ایران چند بار آمادگی خود برای به نتیجه رساندن گفت‌وگوهای وین بر سر احیای برجام را تایید کرد و به درستی اعلام کرد توپ در زمین غرب است.

محمد حسینی معاون رئیس‌جمهور که به برزیل سفر کرده است با وزیر خارجه عربستان سعودی دیدار و گفت‌وگو کرد.

📍اسپرسو بورسان ساعت ۸ صبح هر روز خلاصه‌ای از مهمترین اخباری که پیش از شروع معاملات بازارها لازم است بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار