۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
فاجعه حباب دات کام در رمزارزها تکرار می‌شود؟

مجمع جهانی اقتصاد (WEF) پیشنهاد کرده است که زمستان بخش ارزهای دیجیتال ۲۰۲۲ می‌تواند نقطه عطفی برای این صنعت باشد.

فردای اقتصاد: مجمع جهانی اقتصاد (WEF) پیشنهاد کرده است که زمستان بخش ارزهای دیجیتال ۲۰۲۲ می‌تواند نقطه عطفی برای این صنعت باشد.

دانته دیسپارته، مسئول کنسرسیوم مدیریت ارز دیجیتال WEF در یک پست وبلاگی که در ۲ ژانویه منتشر شد، گفت: شرایط بازار کریپتوکارنسی را می‌توان با ترکیدن حباب دات کام مقایسه کرد. در واقع رکود بازار را می‌توان با حباب دات کام برابر دانست، جایی که بیشتر شرکت‌ها و نهادهای قدرتمند برجسته، از بین رفتند. در واقع، WEF اشاره کرد که آینده ارزهای دیجیتال توسط چشم‌انداز نظارتی هدایت می‌شود و در عین حال نقش فناوری بلاک چین در بخش مالی عمومی را تصدیق می‌کند. حباب دات کام چیست؟

WEF خاطرنشان کرد که حوزه‌های قضایی که برای تنظیم صنعت تلاش کرده‌اند، احتمالاً آینده را شکل می‌دهند و معتقدند که بازیگران بد هنوز هم می‌توانند از صنعت بهره‌برداری کنند.

کشورهایی که امکان رقابت مسئولانه را فراهم کنند، آینده را رقم خواهند زد. رمزنگاری و بلاک‌چین‌ها به‌رغم آسیب‌های بزرگی که ممکن است در صورت استفاده توسط افراد نامناسب ایجاد کنند، همچنان بخش‌های جدایی‌ناپذیر جعبه ابزار اقتصادی مدرن هستند.»

نقش کریپتو در بخش مالی

به طور قابل‌توجهی، این انجمن بیان کرد که فناوری زیربنایی رمزنگاری و بلاک‌چین کاربردهای گسترده‌ای دارد و در عین حال تأکید کرد که آزمایش در بخش خدمات مالی نکته قابل توجهی است. در این راستا، WEF به نهادهایی مانند غول بانکی JPMorgan را که به طور فزاینده‌ای از استفاده از بلاک چین استقبال می‌کنند، اشاره کرد.

با این حال، WEF همچنین اذعان کرد که خطرات ذاتی در هر بخش مربوط به پول همیشه وجود خواهد داشت، از جمله ظرفیت بازیگران بد برای استفاده از فناوری برای اهداف مخرب.

علاوه بر این، با توجه به اینکه کریپتو شاهد از دست دادن منابع مالی است، مجمع جهانی اقتصاد اعلام کرد که غیرقانونی کردن این بخش ممکن است رویکرد درستی نباشد و آن را با مفاسد مرتبط با اینترنت عمومی مقایسه کند.

این آژانس افزود: رویکرد پایدارتر در مورد همه فناوری‌های پیشرفته، از بین بردن اثرات مضر آنها با قرار دادن فناوری‌ها (مانند همه ابزارها) در دست بازیگران مسئول و تشویق استفاده مسئولانه از آنها است.

جالب اینجاست که سازمان فوق پیشنهاد کرد که به دنبال تاثیرات بازار نزولی، وعده ارزهای دیجیتال برای اصلاح اشتباهاتی که منجر به بحران مالی سال ۲۰۰۸ شد، ممکن است کمرنگ شود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار