۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
دردسر کلاهبرداری صرافی FTX برای خیریه‌ها

مدیریت جدید FTX به دنبال بازیابی میلیون‌ها دلار اهدا شده توسط سم‌ بنک‌من و Future Fund است

فردای اقتصاد: مدیریت جدید FTX به دنبال بازیابی میلیون‌ها دلار اهدا شده توسط سم‌ بنک‌من و Future Fund است.

به گزارش وال استریت ژورنال، مدیریت جدید FTX به دنبال بازیابی میلیون‌ها دلار از کمک‌های مالی صرافی ارز دیجیتال و مدیرعامل سابق آن سم بنکمن-فرید است.

در پایان ماه سپتامبر، بازوی خیریه FTX، Future Fund، بیش از ۱۶۰ میلیون دلار به بیش از ۱۱۰ سازمان غیرانتفاعی، از جمله استارت‌آپ‌های بیوفناوری، پژوهشگران دانشگاهی که بر واکسن‌های کووید۱۹و تحقیقات پاندمی کار می‌کنند، و همچنین سازمان‌های غیرانتفاعی در هند و چین و برزیل، بخشیده بود.

طبق این گزارش، فیوچر فاند، ۳.۶ میلیون دلار به AVECRIS، شرکتی که بر روی پلت فرم واکسن ژنتیکی کار می‌کند، کمک کرد. همچنین ۵ میلیون دلار دیگر به Atlas برای کمک هزینه تحصیلی و برنامه‌های تابستانی دبیرستان در سانفرانسیسکو اهدا کرد.

سخنگوی سم بنک‌من بیان کرد که کمک‌های خیریه از طریق سپرده‌های مشتریان انجام نشده، بلکه از سود معاملاتی بوده است.

خیریه فوق در فوریه ۲۰۲۲ اعلام کرد که قصد دارد بیش از ۱۰۰ میلیون دلار را در سال اول خود به کمک‌های خیریه اختصتص دهد و به مرور این مبلغ را به یک میلیارد دلار برساند.

علیرغم کاهش قیمت کریپتوها، این شرکت کمک‌های مالی خود را حفظ کرد. در تاریخ ۲۳ سپتامبر، توییتر فیوچر فاند اعلام کرد بخش قابل توجهی از سرمایه خود را برای استفاده در تحقیقات و ابتکارات مربوط به مدیریت ریسک در هوش عمومی مصنوعی (AGI) اختصاص خواهد داد. آنها مطرح کردند که جایزه ۱.۵ میلیون دلاری و همچنین هزاران دلار جوایز دیگر در راستای بهترین انتقاد از دیدگاه آنها در مورد آینده هوش مصنوعی، اهدا خواهند کرد.  

کمک‌های مالی FTX به احزاب و نامزدهای سیاسی نیز توسط دادستان‌های ایالات متحده تحت بررسی است. سم بنک‌من با ۵.۲ میلیون دلار کمک مالی، دومین مشارکت کننده بزرگ در کمپین ریاست جمهوری جو بایدن در سال ۲۰۲۰ بود.

به گزارش کوین تلگراف، مقررات Clawback می‌تواند کسب و کارها و سرمایه‌گذاران را مجبور کند که میلیاردها دلار پرداخت شده در ماه‌های قبل از فروپاشی صرافی ارز دیجیتال را برگردانند. مدیریت جدید FTX می‌گوید که "تعدادی از دریافت‌کنندگان کمک‌ها یا سایر پرداخت ها" برای بازگرداندن وجوه به شرکت مراجعه کرده‌اند.

در ۴ ژانویه، سم بنک‌من نسبت به تمام اتهامات جنایی که در رابطه با فروپاشی صرافی ارز دیجیتال با آن مواجه است، از جمله کلاهبرداری‌های مختلف، کلاهبرداری اوراق بهادار، و نقض مالی کمپین، اعتراف کرد که بی‌گناه است. او از ۲۲ دسامبر در خانه پدر و مادرش در کالیفرنیا در حصر خانگی به سر می‌برد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار