۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۹
احتمال ورشکستگی بزرگ در بازار رمزارز

جنسیس گلوبال کپیتال، بازوی وام دهی جنسیس، ضربه شدیدی خورد و برداشت مشتری و ایجاد وام‌های جدید را متوقف کرد. به نظر می‌رسد که تحقیقات در مورد امپراتوری سیلبرت قبل از انفجار FTX آغاز شده بود

فردای اقتصاد: مقامات ایالات متحده در حال بررسی معاملات مالی داخلی امپراتوری رمزنگاری گسترده بری سیلبرت هستند.

دادستان‌های فدرال در بروکلین در حال بررسی دقیق نقل و انتقالات بین Digital Currency Group Inc و یک شرکت تابعه درگیر که خدمات وام‌دهی رمزنگاری را ارائه می‌دهد، هستند. آنها همچنین به بررسی معاملات سرمایه‌گذاران خواهند پرداخت.

دادستان شروع به درخواست مصاحبه و مدارک کرده و کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیز در حال انجام تحقیقات است. تحقیقات در مراحل اولیه است و هیچکدام از Silbert، Digital Currency Group و هیچ یک از شرکت‌های تابعه آن به تخلف متهم نشده‌اند.سیلبرت درخواست اظهار نظر را به سخنگوی DCG ارجاع داد. در بیانیه ای، این شرکت گفت: "DCG فرهنگ یکپارچگی قویی دارد و همیشه تجارت خود را قانونی انجام داده است.

جنسیس، یکی از زیرمجموعه‌های دیجیتال کارنسی گروپ است که خدمات وام‌دهی ارایه می‌دهد. جنسیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که در مورد مسائل قانونی یا نظارتی خاصی اظهار نظر نمی‌کند. در این بیانیه آمده است: «جنسیس گفت‌وگوی منظمی را حفظ می‌کند و با تنظیم‌کننده‌ها و مقامات مربوطه در صورت دریافت پرسش‌ها همکاری می‌کند.

SEC و دفتر دادستانی ایالات متحده در ناحیه شرقی نیویورک از اظهار نظر خودداری کردند. مشخص نیست که کدام فعالیت بین شرکتی مورد بررسی دقیق قرار گرفته است.

پس از آن که جنسیس متحمل ضررهای سنگینی از سقوط صندوق تامینی Three Arrows Capital در سال گذشته شد، شکاف‌ها در گروه ارز دیجیتال Silbert ظاهر شد. از آنجایی که در اواخر سال ۲۰۲۲ شکست کریپتوها عمیق تر شد، بررسی‌های دقیق بر شبکه روابط مالی در DCG تشدید شد.

فشار مالی پس از سقوط ناگهانی و تماشایی صرافی ارز دیجیتال FTX در نوامبر افزایش یافت. جنسیس گلوبال کپیتال، بازوی وام دهی جنسیس، ضربه شدیدی خورد و برداشت مشتری و ایجاد وام‌های جدید را متوقف کرد. به نظر می‌رسد که تحقیقات در مورد امپراتوری سیلبرت قبل از انفجار FTX آغاز شده بود. از طرف دیگر، DCG گفته است که از مشکلات موجود در Genesis مصون است.

در ماه نوامبر، در نامه‌ای به سهامداران، سیلبرت فاش کرد که DCG حدود ۵۷۵ میلیون دلار وام از Genesis Global Capital دریافت کرده که سررسید آن در ماه مه است. او همچنین به یک سفته ۱.۱ میلیارد دلاری که در ژوئن ۲۰۳۲ سررسید می‌شود، اشاره کرد که ناشی از بدهی‌های DCG است که جنسیس از قرار گرفتن در معرض Three Arrows داشته است. سیلبرت مدیر اجرایی DCG و همچنین موسس گروه است.

سیلبرت اضافه کرد که وام‌های بین شرکتی بین DCG و جنسیس در روال عادی کسب‌وکار و «همیشه بر اساس ساختار بازوها و با نرخ‌های بهره رایج در بازار قیمت‌گذاری شده‌اند».

DCG، یکی از آخرین امپراتوری‌های ارزهای دیجیتال، علاوه بر جنسیس، همچنین مدیریت دارایی‌های دیجیتال Grayscale Investments را نیز کنترل می‌کند که که دارای چند میلیارد دلار سرمایه بیت‌کوینی است.

DCG زمانی ۱۰ میلیارد دلار ارزش داشت، همچنین مادر ارائه‌دهنده خدمات استخراج رمزنگاری Foundry Digital، نشریه خبری CoinDesk و Luno، یک صرافی مستقر در لندن است که در سال ۲۰۲۰ خریداری کرد.

این مجموعه روز پنجشنبه اعلام کرد که قصد دارد تا پایان این ماه مدیر ثروت، HQ را تعطیل کند. DCG همچنین گفت که Genesis Global Trading Inc، واحد کارگزاری جنسیس، تقریباً ۳۰٪ از کارکنان خود را اخراج می‌کند.

کسب محصول

کامرون وینکلووس، که یکی از بنیانگذاران شرکت Gemini Trust بود، علناً با سیلبرت درگیر شده است. جمینی با جنسیس گلوبال کپیتال همکاری کرده بود تا محصولی را ارائه دهد که به کاربران امکان می‌دهد بازدهی بالایی از دارایی‌های ارزهای دیجیتال خود کسب کنند. اما برداشت‌های آن متوقف شد. مشتریان از اواسط نوامبر قادر به دریافت پول از محصول معروف به عنوان Earn نبودند. Winklevoss اخیراً Silbert را به توقف فعالیت برای حل این مشکل متهم کرد و ادعا کرد که DCG و Genesis ، فراتر از ترکیب هستند.

در پاسخ، سیلبرت چندین مورد از اتهامات وینکلووس را در یک توییت رد کرد. او گفت که DCG پیشنهادی را در ۲۹ دسامبر به جنسیس و مشاوران Winklevoss ارائه کرده بود، اما پاسخی دریافت نکرد. او افزود که "DCG هرگز پرداخت سود به جنسیس را از دست نداده است و در در حال پرداخت تمامی پرداخت‌های معوقه است.

منبع:بلومبرگ

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار