۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
ربع‌ سکه‌های بورس چه تفاوتی دارند؟+ مشخصات

شروع معاملات ربع سکه بهار آزادی در بورس کالا از ساعت ۹ صبح روز شنبه ۲۴ دی خواهد بود؛ خریداران ربع سکه بورسی حتما باید بصورت فیزیکی قطعات خریداری شده را تحویل بگیرند.

فردای اقتصاد: اطلاعیه عرضه ربع سکه رفاه در بورس کالا صبح امروز سه‌شنبه ۲۰ دی منتشر شد. در اطلاعیه‌ای که بورس کالا برای شرایط خرید ربع سکه از بورس منتشر کرده آمده است که خریداران ربع سکه در بورس حتما باید ربع‌سکه‌های خریداری شده را به صورت فیزیکی تحویل بگیرند.

ثانیا این ربع‌سکه‌ها معاملات ثانویه ندارند، یعنی خریداران بعدا نمی‌توانند گواهی‌های خریده شده را دوباره در بورس بفروشند. بنابراین، تنها مسیر پس از خرید این گواهی‌ها، دریافت فیزیکی ربع سکه از بانک‌های عامل است.

سفارشات ارسال شده باید مضربی از ۱۰۰ باشد ( هر ۱۰۰ سفارش معادل یک قطعه ربع سکه) و ربع‌سکه‌های ‌تحویل داده شده به مشتریان بدون وکیوم هستند. همچنین پس از تحویل گرفتن ربع سکه از خزانه، اعتراضی در خصوص کمیت و کیفیت سکه‌های دریافت شده وارد نخواهد بود.

ربع سکه‌های مذکور با نام «ربع سکه ۰۳۱۲رفاه(ن)» و با نماد «سکه۰۳۱۲ن۰۶» در بورس کالا قابل خریداری هستند.

شروع معاملات از شنبه ۲۴ دی ماه ساعت ۹ خواهد بود. حداقل یک قطعه و حداکثر ۵ قطعه می‌توان خرید.

در فردای اقتصاد بخوانید:‌ از بورس ربع سکه بخریم یا نه؟

خریداران می‌توانند پنج روز کاری بعد از خرید سکه در بورس، به خزانه بانک‌های عامل مراجعه کرده و با ارائه اسناد مربوط به بورس، به صورت فیزیکی، معادل سکه‌های خریداری شده را تحویل بگیرند. امکان دریافت کالا پیش از موعد پنج روزه وجود ندارد.

طبق اطلاعیه بانک مرکزی، تمامی اشخاص حقیقی بالای ۱۸ سال دارای کد ملی می‌توانند حداقل یک قطعه و حداکثر پنج قطعه سکه طلای ربع بهار آزادی را خریداری کنند.

تمامی متقاضیان خرید ربع سکه در مکانیزم حراج ناپیوسته شرکت کرده و قیمت سکه عرضه شده بر این اساس، کشف می‌شود. در اطلاعیه‌ای که بورس کالا برای شرایط معاملات ربع سکه منتشر کرده آمده است که خریداران ربع سکه در بورس حتما باید آنرا به صورت فیزیکی تحویل بگیرند و بعدا نمی‌توانند در بازار بورس بفروشند.

در پی افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی حباب ربع سکه در بازار، بانک مرکزی تصمیم گرفته تا از طریق بورس کالا نسبت به عرضه ۵۰۰ هزار قطعه ربع سکه اقدام کند؛  عرضه گسترده ربع سکه بهار آزادی از روز شنبه ۲۴ دی‌ماه به مدت سه روز کاری در قالب فروش سکه در بورس کالای ایران انجام می‌شود.

جزییات کامل شرایط خرید ربع سکه در بورس کالا را در تصاویر زیر قابل مشاهده است.

ربع‌ سکه‌های بورس چه تفاوتی دارند؟+ مشخصات
اطلاعیه عرضه ربع سکه در بورس کالا
تحویل گرفتن فیزیکی ربع سکه پس از هماهنگی با خزانه و دریافت نوبت ممکن است 

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها