۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
خرید ربع سکه از بورس تا چه ساعتی مجاز است؟

متقاضیان خرید ربع سکه از بورس تا ساعت ۱۳ امروز باید نسبت به ثبت سفارش اقدام کنند.

تسنیم: عرضه گسترده ۵۰۰ هزار قطعه ربع سکه از امروز آغاز شده و  به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

قبلاً اعلام شده بود که از ساعت ۹ صبح امروز شنبه معامله ربع سکه در بورس امکان پذیر خواهد بود ولی در اطلاعیه تکمیلی بورس آمده است: « به اطلاع فعالان بازار گواهی سپرده کالایی می رساند در روز جاری، شنبه مرخ ۱۴۰۱/۱۰/۲۴، نماد ربع سکه ۰۳۱۲رفاه(ن) (سکه۰۳۱۲ن۰۶) تا ساعت ۱۳:۰۰ در وضعیت سفارش گیری به روش ثبت سفارش (Book Building) می باشد و راس ساعت ۱۳:۰۰ به روش حراج تک قیمتی مطابق با اطلاعیه شماره ۴۰۱/۳۰۰/۱۲۱۰۰ مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۱۹ که در سایت شرکت بورس کالای ایران به آدرس www.ime.co.ir اطلاع رسانی شده است، معامله خواهد شد.

دامنه قیمت مجاز برای ثبت سفارش در نماد مربوطه در سایت www.tsetmc.com قابل مشاهده است. با توجه به این که هر قطعه ربع سکه معادل ۱۰۰ ورقه گواهی سپرده کالایی می باشد، لذا قیمت هر ربع سکه به ریال معادل ۱۰۰ برابر نرخ تقاضا است.»

 تمامی اشخاص حقیقی بالای ۱۸ سال دارای کد ملی می‌توانند حداقل یک قطعه و حداکثر پنج قطعه سکه طلای ربع بهار آزادی را خریداری کنند.

تمامی متقاضیان خرید ربع سکه در مکانیزم حراج ناپیوسته شرکت می‌کنند و قیمت سکه عرضه‌شده بر این اساس، کشف می‌شود.

حداقل ۱ قطعه و حداکثر ۵ قطعه می‌توان خرید.خریداران ربع سکه در بورس حتماً باید آن را به‌ صورت فیزیکی تحویل بگیرند و بعداً نمی‌توانند در بازار بورس بفروشند.

سفارشات ارسال‌شده باید مضربی از ۱۰۰ باشد (هر ۱۰۰ سفارش معادل یک ربع سکه) و ربع سکه‌های ‌تحویل داده‌شده به مشتریان بدون وکیوم می‌باشند.

برای خرید ربع سکه نیازی به کد معاملاتی بورس کالا ندارید و با همان کد بورسی اعم از بورس و فرابورس خود در سایت tsetmc.com یا در سامانه کارگزاری اقدام کنید.

این سکه دارای هزینه انبار داری و مالیات است. هزینه انبارداری، مبلغ هزار ریال روزانه به ازای هر قطعه سکه طلای ربع بهار آزادی است که این هزینه بر عهده خریدار است و زمان تحویل کالا از خزانه باید با انباردار تسویه شود. مالیات بر ارزش افزوده نیز به میزان ۹ درصد هزینه انبارداری محاسبه و به انباردار پرداخت می‌شود.

برای تحویل گرفتن ربع سکه از خزانه، مالک یا نماینده قانونی وی باید از تاریخ اول بهمن ۱۴۰۱ و پس از هماهنگی با خزانه و دریافت نوبت دریافت کالا، در زمان نوبت مشخص شده، همراه با مدارک احراز هویت به محلی که هنگام اخذ نوبت توسط بانک اعلام خواهد شد، مراجعه کند.

حداکثر زمان نگهداری کالا در خزانه تا تاریخ ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ است و پس از آن معاملات نماد برای فرایند تحویل و تسویه حساب با انباردار متوقف خواهد شد.

همچنین فرآیند عرضه‌های بعدی سکه‌های طلای تمام، نیم و ربع بهار آزادی به صورت منظم و پیوسته متعاقباً از سوی بانک مرکزی اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها