۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
افزایش بهره‌وری و پایبندی به توسعه پایدار در میدکو

فعالیت کارخانجات استحصال آب از باطله کنسانتره سنگ آهن (Dewatering) و خشک‌کن کنسانتره سنگ آهن (Dryer) مجتمع فولاد زرند ایرانیان آغاز شد.

فردای اقتصاد: در مراسمی که در مجتمع فولاد زرند ایرانیان، با حضور علی اصغرپورمند، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) برگزار شد، دو پروژه کارخانه استحصال آب از باطله کنسانتره سنگ آهن (Dewatering) و کارخانه خشک‌کن کنسانتره سنگ آهن (Dryer) به بهره‌برداری رسیدند. در این مراسم همچنین جمعی از مدیران میدکو در دفاتر تهران و کرمان به صورت ویدئو کنفرانس حضور داشتند.
مجید قاسمی، رییس هیات مدیره میدکو، از طریق ارتباط تلفنی در مراسم یاد شده ، گفت: امیدوارم تداوم پروژه‌هایی از این دست به افزایش تولید محصولات باکیفیت و رقابت‌پذیر در سطح جهانی و در نتیجه بهره‌مندی هرچه بیشتر ملت ایران منجر شود.
در ادامه این مراسم، علی‌اصغر پورمند، مدیرعامل میدکو با اشاره به اهمیت توجه به مدیریت در تمام ابعاد زندگی انسانی گفت: یکی از نتایج مدیریت صحیح، استفاده بهره‌ور از منابع است، و این مساله آن چیزی است که در این دو پروژه دنبال می‌شود.
وی ادامه داد: در مدل توسعه پایدار و فراگیر میدکو، یکی از پروژه‌های تعریف شده، مدیریت مواد و انرژی است و این دو پروژه که امروز شاهد افتتاح آنها هستیم، زیر این سرفصل قرار می‌گیرند. چراکه نتیجه احداث این کارخانه‌ها، صرفه‌جویی آب و کاهش فشار بر منابع آبی و همچنین استفاده بهره‌ور از منابع معدنی و انرژی است.
مدیرعامل میدکو همچنین از آغاز ساخت کارخانه استحصال مس از کنسانتره سنگ آهن در آینده نزدیک خبر داد و آن پروژه را نیز یکی دیگر از برنامه‌های میدکو برای افزایش بهره‌وری در استفاده از منابع عنوان کرد.
ساخت کارخانه استحصال آب از باطله کنسانتره سنگ آهن (Dewatering) زرند، از سال ۹۹ آغاز شد. هزینه این پروژه ۲۰۰ میلیارد تومان و دوره بازگشت سرمایه آن دوساله تعیین شده است. این پروژه از ۳ میلیون متر مکعب آب مصرفی در تولید ۴ میلیون تن کنسانتره سنگ آهن، ۲ میلیون متر مکعب آب را بازیابی کرده و از هدر رفت آن به همراه باطله جلوگیری می‌کند.
کارخانه خشک‌کن کنسانتره سنگ آهن (Dryer) زرند نیز که ظرف همین مدت به بهره‌برداری رسیده است، رطوبت کنسانتره را از حدود ۱۳ درصد به ۸ درصد کاهش داده و ظرفیت پذیرش ۲/۵ میلیون تن کنسانتره سنگ آهن را دارد. هزینه این پروژه نیز در حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بوده و دوره بازگشت سرمایه نیز ۲ سال پیش‌بینی شده است. این دو پروژه، باعث افزایش بهره‌وری منابع و کاهش مصرف انرژی شده و پایبندی میدکو به اصول توسعه پایدار را نمایان می‌کنند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار