۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
آیا دوج کوین زنده می‌ماند؟

در سال ۲۰۲۲، میم‌کوین‌های زیادی از بین رفت و انتظار می‌رود همین احساسات در سال ۲۰۲۳ ادامه ‌یابد؛ زیرا بخش بزرگ‌تر کامیونتی سرمایه‌گذاران با میم‌کوین‌ها مخالف هستند.

فردای اقتصاد: دوج کوین به واسطه سرمایه‌گذاری ایلان ماسک، به محبوبیت زیادی رسید . این رمزارز تنها در سال ۲۰۲۱ توانست رشدی در حدود ۱۷ هزار درصد ثبت کند، اما بعد از آن در جریان روند نزولی بازار رمزارزها این میم‌کوین بیش از ۹۰ درصد ارزش خود را از دست داد.

بر اساس گزارش منتشر شده در نوبیتکس، این رمزارز محبوب‌ترین ارز دیجیتال، در بین کاربران ایرانی بود و درصد زیادی از سبد سرمایه‌گذاری افراد را تشکیل داده است. قسمت جالب توجه این است که که محبوبیت این رمزارز در سطح دنیا نیز بسیار بالا بوده است و توانسته بود رتبه‌ی برتر را از این لحاظ کسب کند.

دوج در کمتر از پنج ماه پس از این خبر به ۰.۷۳ دلار رسید. تعداد انگشت شماری از سرمایه‌گذاران با دوج کوین سودهای زیادی به‌دست آوردند و در جست‌وجوی میم‌کوین «جادویی» بعدی بودند. این زمانی است که امثال شیبا اینو، فلوکی اینو و بیبی دوج کوین، در میان دیگران، پیشتاز شدند و وعده بازگشت سرمایه مشابه را دادند.

در واقع بعد از دوج کوین شیبا به واسطه خالق اتریوم، به شهرت رسید و سود هنگفتی را نصیب عده‌ای از سرمایه‌گذاران کرد. درواقع علاقه به این میم کوین‌ها از سود هنگفت و معرف آنه نشات می‌گیرد و نه ارزش بنیادی آنها.

در سال ۲۰۲۲، میم‌کوین‌های زیادی از بین رفت و انتظار می‌رود همین احساسات در سال ۲۰۲۳ ادامه ‌یابد؛ زیرا بخش بزرگ‌تر کامیونتی سرمایه‌گذاران با میم‌کوین‌ها مخالف هستند.

آیا میم‌کوین‌ها می‌توانند از رکود در سال ۲۰۲۳ جان سالم به در ببرند؟

با توجه به شرایط اقتصاد کلان و افزایش نرخ بهره، زمزمه‌هایی از رکود اقتصادی در سال ۲۰۲۳ شنیده می‌شود که می‌تواند سهام و ارزهای دیجیتال را به پایین‌ترین سطح خود برساند.

در حال حاضر و با توجه به شرایط موجود، احتمالاتی در مورد سقوط بیت کوین به زیر مرز ۱۰ هزار دلار و سقوط اتریوم به ۶۰۰ دلار شنیده می‌شود. اگر رکود بخش مالی را تحت کنترل خود درآورد، میم‌کوین‌ها نخستین پروژه‌هایی هستند که کاهش می‌یابند و ریزش بیشتری می‌کنند.

در طی رکوردهایی که در بازار کریپتوکارنسی رخ داده است، رمزارزهای زیادی از بین رفته‌اند که بعضا برخی از آنها از لحاظ بنیادی بسیار قوی بوده‌اند. این موضوع در مورد میم‌کوین‌ها قوی‌تر است.

صدها میم کوین در سال ۲۰۲۲ در بازارهای نزولی حتی قبل از رکود اقتصادی احتمالی ناپدید شدند. بیشتر این کوین‌ها در سال ۲۰۲۱ پس از موفقیت دوج کوین مانند قارچ رشد کردند و سال بعد در هاله‌ای از ابهام فرو رفتند. مواردی که موجود هستند تقریباً ۹۰٪ از بالاترین رکورد خود کاهش یافته‌اند و فاقد استفاده کاربردی هستند.

بنابراین، اگر یک رکود به بازارها تحمیل شود، دور دیگری از میم‌کوین‌ها ممکن است ناپدید شوند و سرمایه میلیون‌ها نفر را در این غوغا از بین ببرند. به طور کلی میم‌کوین‌ها هیچ مورد استفاده و کاربردی ندارند و هیچ مشکلی را در دنیای واقعی حل نمی‌کنند. پول در دنیای واقعی یک میم (Meme) نیست و همین علت احتمال از بین رفتن آنها را شدت می‌بخشد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار