۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴
مبلغ حقوق دریافتی نمایندگان مجلس منتشر می‌شود؟

در لایحه بودجه ۱۴۰۲ بر شفافیت پرداخت‌ها تاکید شده و مجلس را مکلف کرده که پرداخت‌های مستمر و غیرمستمر کارکنان، نمایندگان و مدیران ماهانه در سامانه سازمان اداری و استخدامی کشور قرار داده شود.

ایرنا: در تبصره ۲۰ لایحه بودجه سال آینده آمده است: «به منظور ساماندهی نیروی انسانی و کارکنان دولت و ایجاد انضباط مالی، پرداخت هرگونه حقوق و مزایای مستمر و غیرمستمر به تمامی کارکنان دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از جمله کلیه شرکت‌های دولتی شامل شرکت‌های دولتی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر یا تصریح نام است صرفاً براساس اطلاعات ثبت شده در سامانه یکپارچه نظام اداری (سینا) پس از تایید سازمان برنامه و بودجه کشور از طریق وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه‌داری کل کشور) و به ذینفع نهائی (موضوع سامانه یکپارچه مدیری مالی در بخش عمومی) انجام می‌گیرد»

در بند دیگر این تبصره آمده است: درج اطلاعات در سامانه یکپارچه نظام اداری (سینا) هیچگونه حقی برای استخدام و به‌کارگیری اشخاص ایجاد نمی‌کند.

عدم ثبت اطلاعات برای دستگاه‌هایی که مستقیماَ زیر نظر مقام معظم رهبری اداره می‌شوند، منوط به اذن معظم ‌له است.

در بند یک تبصره ۲۰ لایحه بودجه آمده است: مجلس شورای اسلامی مکلف است تمام پرداخت‌های مستمر و غیرمستمر کارکنان، نمایندگان و مدیران مجلس را برای نظارت عموم مردم به طور شفاف و ماهانه در سامانه سازمان اداری و استخدامی کشور قرار داده و از طریق پرداخت به ذینفع نهایی پرداخت کند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری امروز (چهارشنبه، ۲۱ دی‌ماه ۱۴۰۱) لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور را به مجلس تقدیم کرد.

این لایحه دومین لایحه بودجه‌ای است که دولت سیزدهم تدوین و به مجلس تقدیم کرده است. بر اساس ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور از حیث منابع و مصارف افزون بر ۵۲ میلیون و ۶۱۶ هزار و ۹۶۵ میلیارد ریال است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha