۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۵
محو شدن ۸۰ درصد از ثروتمندان بیت کوین

در حال حاضر با 24,533 کیف پول میلیونر، بیش از 77 درصد از سرمایه‌گذاران میلیونر بیتکوین در مدت کمی بیش از یک سال از بین رفته‌اند.

فردای اقتصاد: قیمت بیت کوین از زمانی که در سال 2021 به بالاترین حد خود رسید، به شدت کاهش پیدا کرده و در نتیجه، از آن زمان تعداد میلیونرهای بیتکوین به طور چشمگیری کاهش یافته است.

آدرس‌هایی که بیش از 1 میلیون دلار بیتکوین دارند در نوامبر 2021 به اوج خود رسیدند و از آن زمان به بعد در حال کاهش بوده‌اند.

میلیونرهای بیتکوین در ضرر هستند

در نوامبر 2021، زمانی که بازار گاوی بیتکوین در اوج خود بود، تعداد میلیونرهای بیتکوین از 100,000 کیف پول عبور کرده بود. در بالاترین حد خود، 108,886 کیف پول با بیش از 1 میلیون دلار بیتکوین در موجودی آن‌ها وجود داشت، اما طبق داده‌های BitInfoCharts، این تعداد به زیر 25,000 کاهش یافته است.

در حال حاضر با 24,533 کیف پول میلیونر، بیش از 77 درصد از سرمایه‌گذاران میلیونر بیتکوین در مدت کمی بیش از یک سال از بین رفته‌اند. اکثر ضررها در نیمه اول سال 2022 اتفاق افتاد و تا ژوئن 2022، تنها کمی بیش از 26,000 کیف پول بیتکوین با بیش از 1 میلیون دلار موجودی وجود داشت.

کیف پول‌هایی که حداقل 10 میلیون دلار بیتکوین را در خود جای داده بودند نیز در این مدت ضربه خوردند. در زمان نگارش این مقاله تنها 3852 عدد بود.

با این حال، سرمایه‌گذاران کوچکتر در حال افزایش بوده‌اند. بر اساس گزارشی از گلسنود، تعداد آدرس‌های بیتکوین که بالاتر از 0.1 و 1 بیتکوین دارند، در روز سه‌شنبه 10 ژانویه به بالاترین حد خود رسیده است.

این انباشت توسط آدرس‌های کوچکتر نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران با کاهش قیمت‌ها عقب نکشیده‌اند. اما در عوض از قیمت‌های پایین برای افزایش میزان دارایی خود استفاده می‌کنند.

سودآوری بیتکوین نیز کاهش یافته است

کاهش تعداد میلیونرهای بیتکوین نیز در راستای کاهش سودآوری این دارایی دیجیتال است. بیتکوین سال 2022 را با تنها حدود یک چهارم سرمایه‌گذاران خود شروع کرد که زیان دیده بودند و 75 درصد در سود بودند، اما تا ژانویه 2023، این میزان به شدت کاهش یافت و اکنون تنها 51 درصد از سرمایه‌گذاران بیتکوین در سود هستند.

چگالی هولدرهای بزرگ بیتکوین نیز در این مدت کاهش یافته است. اکنون تنها 10 درصد از کیف پول‌ها به عنوان هولدرهای بزرگ طبقه بندی می‌شوند که نشان دهنده توزیع مجدد بیتکوین از نهنگ‌ها به هولدرهای کوچکتر است. همچنین به تمرکززدایی بیشتر با توزیع مناسب‌تر عرضه برای فعالان بازار اشاره می‌کند.

قیمت بیتکوین، علیرغم بهبود اخیر آن به بالای 17000 دلار، همچنان بسیار پایین‌تر از سقف تاریخی خود معامله می‌شود. داده‌های مساری نشان می‌دهد که قیمت دارایی دیجیتال در حال حاضر بیش از ۷۴ درصد از بالاترین قیمت خود در نوامبر ۲۰۲۱ کاهش یافته است.

منبع: Bitcoinist

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار