۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
چرا بعضی از معلمان استخدام نشدند؟ از دیده شدن مو تا رای ندادن در انتخابات

فرصت محدود برای گزینش پذیرفته‌شدگان شغل معلمی حواشی را ایجاد کرده و حالا در میانه سال تحصیلی به برخی معلمان که از ابتدای مهر تدریس در مدارس را آغاز کرده‌اند، اعلام شده در گزینش رد شده‌اند!

تسنیم: شهریور امسال سید حسین داودالموسوی؛ مدیرکل دبیرخانه هیئت مرکزی گزینش وزارت آموزش‌وپرورش، تبعات گزینش ۳۴ هزار پذیرفته شده آزمون استخدامی در فرصت محدود تعیین شده مورد تأکید قرار گرفت و اکنون در اواسط سال تحصیلی، شاهد سرباز کردن این معضل هستیم.

ماجرا از یک تماس با خبرگزاری تسنیم و سخنان معلمی آغاز شد که اکنون پس از ورود به کلاس  درس و آغاز تدریس در میانه سال تحصیلی به او اعلام شده است، رد گزینش شده است!

رد گزینش پس از شروع تدریس

این خانم که هم‌اکنون به عنوان معلم دبستان در یکی از روستاهای کشور مشغول به فعالیت است، می‌گوید:  «پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش، فرآیند گزینش اواخر شهریور امسال انجام شد و همان ایام به ما گفتند اگر در گزینش رد شوید تا هفته دوم مهر اطلاع‌رسانی خواهد شد اما در کمال تعجب اواسط آبان با بنده تماس گرفته و گفتند، کسر امتیاز دارید باید مجدد گزینش شوید.

متأسفانه امسال برای مسائل جزئی افراد را رد گزینش کرده‌اند مسائلی همچون فتوشاپ در عکس پرسنلی، دیده شدن ریشه مو، عدم حضور  در نماز جمعه یا شرکت نکردن در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته."

به گفته این معلم، پرونده او و تعداد دیگری از افراد مشابه هم‌اکنون برای بررسی بیشتر به هسته مرکزی گزینش تهران ارسال شده است اما پرونده‌های بسیاری در انتظار نوبت برای رسیدگی هستند و به نظر می‌رسد تا اسفند ماه تعیین تکلیف نشوند.

۴ ماه تدریس بدون حقوق

او ادامه می‌دهد: بلاتکلیفی‌ام در شرایطی است که دوره‌های آموزشی دانشگاه فرهنگیان را گذرانده و کار تدریس را آغاز کرده‌ام اما ۴ ماه است حقوق دریافت نمی‌کنم آن هم در شرایطی که هر روز برای تدریس به روستا رفت و آمد دارم، حتی یک کد پرسنلی ندارم تا بتوانم نمرات دانش‌آموزان را ثبت کنم.

این معلم می‌گوید: به آموزش و پرورش استان پیشنهاد دادم که تا زمان اعلام نتایج نهایی گزینش به مدرسه نرویم اما نپذیرفتند.»

دلایل تأخیر در اعلام نتیجه گزینش

در همین ارتباط سید امیرمحمد خرازانی؛ نماینده وزیر در گزینش و دبیر هیئت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با تسنیم درباره این موضوع گفت: اینگونه نیست که افراد را به دلیل مسائل جزئی رد گزینش کنیم البته ممکن است مصاحبه‌گران گزینش، تذکراتی بدهند.

وی درباره دلایل تأخیر در اعلام نتایج گزینش تصریح کرد: اسامی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی با تأخیر به ما اعلام شد و با توجه به اینکه طی مراحل گزینش، سه ماه فرصت نیاز دارد، اعلام نتایج با تأخیر همراه بود!

خرازانی تأکید کرد: به دلیل آنکه پذیرش این افراد به صورت پیمانی است، طبق قانون هر زمان که گزینش عدم موافقت خود را اعلام کرد دستگاه باید اجرا کند.

روش جذب معلم تغییر می‌کند

 وی با اشاره به اینکه از تعداد ۲۵ هزار نفر، ۴۰۰ نفر در کل کشور با مشکل گزینش مواجه هستند، درباره اصلاح روش جذب معلم برای سال آینده یادآور شد: هیئت عالی گزینش کشور اخیراً با تشکیل جلسه‌ای مصوب کرد، برگزاری آزمون‌ها به‌گونه‌ای باشد که گزینش آموزش و پرورش سه ماه فرصت بررسی داشته باشد؛ براین اساس اگر آزمون استخدامی قبل از عید برگزار و اسامی پذیرفته‌شدگان خرداد ماه به گزینش اعلام شود تا قبل از مهر ماه می‌توانیم پاسخ نهایی را اعلام کنیم.

خرازانی ادامه داد: امسال اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی و دانشگاه فرهنگیان همزمان به گزینش اعلام شد، دانشگاه فرهنگیان اول شهریور اسامی ۵۰ هزار نفر را ارائه و اعلام کرد که  تا ۲۰ شهریور نتایج گزینش را می‌خواهد بنابراین ابتدا کار بررسی گزینش دانشجومعلمان را انجام دادیم و بعد به سراغ آزمون استخدامی رفتیم.

وی تصریح کرد: امسال مقرر شد تا دانشگاه فرهنگیان برای دوره ابتدایی پذیرش نیمه‌متمرکز داشته باشد تا گزینش، فرصت لازم برای بررسی پذیرفته‌شدگان در آزمون استخدامی را داشته باشد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها