۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
تحریم‌ها چگونه به اقتصاد ایران ضربه زد؟

رئیس مرکز پژوهش های اتاق بازرگانی ایران معتقد است که تحریم‌ها به اندازه حمله مغول به اقتصاد ایران آسیب زده است و کشور را به سمتی کشانده که اساسا امکان حذف اقتصاد ایران از اقتصاد بین‌الملل، فراهم است.

فردای اقتصاد: محمد قاسمی، رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی ایران معتقد است ما نتوانستیم نهادسازی توسعه را متناسب با تحولات بین‌المللی و تحولات داخلی (از جمله ساخت اجتماعی، اقتصادی و...) انجام دهیم و اشکالات ساختاری را هیچ وقت نتوانستیم حل کنیم. این یک تصویر از اقتصاد ایران است. 

وی در برنامه «فردای صنعت‌وتجارت» فردای اقتصاد با اشاره به اثر تحریم‌ها بر اقتصاد ایران، ادامه داد: تحریم‌ها نقاط آسیب اقتصاد ایران را به دقت هدف گرفت و واکنش ما نسبت به این موضوع انکار مسئله بود. در این میان، اگر می‌خواستیم مسیر درست را انتخاب کنیم، باید تغییراتی در ساختار اقتصادی کشور ایجاد می‌کردیم که نیازمند تصمیمات سخت بود؛ این در حالی است که سیاستگذاران آمادگی این تغییر را نداشتند. قاسمی همچنین معتقد است که تحریم‌ها به اندازه حمله مغول به اقتصاد ایران آسیب زده است. رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی ایران گفت: متاسفانه تحریم‌ها ما را به سمتی کشانده که اساسا امکان حذف اقتصاد ایران از اقتصاد بین‌الملل، فراهم است.

اخبار مرتبط: 

دوراهی اقتصاد ایران

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار