۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
رای مجلس به کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۲

اعضای کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ عصر دیروز با ۲۸ رای موافق و ۱۱ رای مخالف با کلیات لایحه بودجه سال آینده موافقت کردند.

▪️بورس تهران در روز سه‌شنبه تحت تاثیر بازگشایی نمادهای خودرویی با فشار عرضه همراه شد و در غالب نمادها در محدوده متعادل و مثبت پیگیری شد. البته نمادهای کوچکتر بازار شرایط بهتری داشتند و شاهد رشد بیشتر شاخص هم‌وزن نسبت به شاخص کل بودیم. شاخص کل با رشد ۶،۳۷۳ واحدی (معادل ۰.۳۸ درصد) عدد یک میلیون و ۶۸۷ هزار واحدی را در پایان ثبت کرد. شاخص کل هم‌وزن که نماینده سهام کوچکتر بازار است، اما شرایط بهتری داشت و با رشد ۰.۶۴ درصدی همراه شد.

▪️ارزش معاملات خرد سهام در روز کاری گذشته در کانال ۱۰ هزار میلیارد تومانی قرار گرفت و در نهایت عدد ۱۰،۸۷۳ میلیارد تومانی را به ثبت رساند. در بین صنایع خودرو و قطعات، فلزات اساسی و بانک و در بین نمادها خودرو، پالایش و دارایکم بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

▪️ورود پول اشخاص حقیقی به بازار سهام پس از متوقف شد و روز گذشته حدود ۳۳۳ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای افق و شبندر بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نمادهای فملی و شپنا داشتند.

▪️وزیر صمت: برخی دستگاه‌ها برخلاف ضوابط تعیین‌ شده خودرو دریافت کرده‌اند و وزارت صمت به محض کشف تخلف، طی گزارشی موارد را به رئیس‌جمهوری ارائه کرد.

▪️مدیرعامل سایپا: به استحضار می‌رساند با توجه به پذیرش خودرو شاهین در بورس کالا، تاکنون تعداد ۶۲۰۰ دستگاه خودرو از طریق بورس کالا جهت فروش آگهی شده است. لازم به‌ذکر است برنامه پذیرش و عرضه سایر خودروهای تولیدی این شرکت نیز در حال پیگیری بوده که مراتب پس از تحقق، از طریق سامانه کدال به اطلاع عموم خواهد رسید.

▪️مدیرعامل ایران خودرو در نامه‌ای خطاب به سازمان بورس، از ادامه عرضه خودروهای این شرکت در بورس کالا خبر داد.

▪️نائب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس: بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد  و تاکنون پنج ماده این طرح در مجلس بررسی و تصویب شده و تا پایان هفته جاری تصویب این طرح در مجلس به پایان می‌رسد.

▪️سخنگوی بانک مرکزی: بر اساس تصمیم اتخاذ شده، از ساعت ۱۱ صبح امروز ۲۷ دی‌ تمام معاملات ‎دلار توافقی و ‎یورو توافقی در بازار متشکل ارزی ایران بدون دامنه نوسان انجام می‌شود.

▪️مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی: هرساله مصرف بنزین در فصل زمستان کاهش پیدا می‌کند در حالی که در دی‌ماه مصرف عجیب ۱۱۸ میلیون لیتر بنزین را در یک روز شاهد بودیم.

▪️رئیس کل سازمان امور مالیاتی با اعلام اینکه چند شرکت صوری حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داشتند، گفت: معاملات صوری مسئله‌ای ملی است و حل آن نیز نیازمند عزمی ملی است. ناآگاهی مردم زمینه‌ساز سودجویی شرکت‌های صوری است.

▪️عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ مجلس: اعضای کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ عصر دیروز با ۲۸ رای موافق و ۱۱ رای مخالف با کلیات لایحه بودجه سال آینده موافقت کردند./ تسنیم

▪️به تازگی شهردار تهران خبر داده که نرم‌افزار بورس مسکن آماده شده و باید به بازار سرمایه بپیوندد؛ ‌موضوعی که دوباره خرید متری خانه را به کانون توجه بازگرداند.

▪️مراسم قرعه‌کشی ۴ محصول ایران خودرو برای سه گروه متقاضی عادی، طرح مادران و خودروهای فرسوده امروز برگزار می‌شود و بر اساس آمار، بیش از ۱۱ میلیون نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

▪️رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از دستگیری ۳ اخلالگر ارزی خبر داد.

▪️نماینده مجلس: ما بزرگترین شبکه گازرسانی در دنیا را داریم؛ آمریکا، چین، روسیه چنین شبکه گازرسانی ندارند. ما باخ بحران گاز روبه رو نیستیم. صحبت از زمستان سخت و بحران گاز در کشور طراحی دشمن است.

▪️امیرعبداللهیان: روایت‌سازی‌های جعلی برخی از کشورهای غربی از بحران اوکراین علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم و مردود می‌دانیم. / درخصوص قفقاز معتقدیم ضمن حفظ تمامیت ارضی کشورها هیچگونه تغییری در ژئوپلتیک منطقه و ترتیبات مرزی نباید به وجود بیاید. / اگر طرف آمریکایی دست از اظهارات متناقض بردارد و اگر دست از طرح شروط جدید در قبال برجام و رسیدن به نقطه توافق بردارد و واقع‌بینانه رفتار کند، توافق دست یافتنی است.


▪️وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا: آمریکا نگران روابط ایران و روسیه است و تولیدات موشکی داخلی روسیه را رصد و [درصورت نیاز] تحریم‌هایی اعمال خواهد کرد.

▪️درباره استفاده برخی نهادها و مقامات عراقی از جمله نخست‌وزیر این کشور از عنوان جعلی برای خلیج فارس، سخنگوی وزارت امور خارجه از فرستادن یادداشت اعتراضی از سوی این وزارتخانه به دلیل این اظهارات خبر داد.

 ▪️فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان  در حاشیه مجمع اقتصاد جهانی داووس: تلاش می کنیم مسیری برای گفت وگو با ایران بیابیم و اعتقاد داریم که گفت وگو بهترین راه برای جلوگیری از اختلافات است.

📍اسپرسو بورسان ساعت ۸ صبح هر روز خلاصه‌ای از مهمترین اخباری که پیش از شروع معاملات بازارها لازم است بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار