۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
وزیر ارتباطات : موافق رفع فیلتر گوگل پلی هستیم

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه کارگروه فیلترینگ مسوول رفع فیلتر برخی از سرویسهای فیلتر شده است گفت که این وزارتخانه با رفع فیلترینگ گوگل پلی موافق است. 

فردای اقتصاد - وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه کارگروه فیلترینگ مسوول رفع فیلتر برخی از سرویسهای فیلتر شده است گفت که این وزارتخانه با رفع فیلترینگ گوگل پلی موافق است. 

بزرگترین فروشگاه اپلیکیشن جهان دو روز قبل برای چند ساعت رفع فیلتر شد اما بعد دوباره فیلتر شد. 

زارع پور در این مصاحبه گفت :  «برخی مشکلات قدیمی و زیرساختی است که امیدواریم با توسعه پروژه فیبرنوری این مشکل را حل کنیم. برخی مشکلات مانند اعمال محدودیت‌های اینترنت خارج از اختیارات وزارت ارتباطات است، اما تلاش می‌کنیم بخشی از این محدودیت‌ها را که قابل برطرف کردن است و در طول دو دهه گذاشته شده و شاید دلیل این اعمال محدودیت‌ها از بین رفته باشد را بازنگری کنیم تا نیاز مردم به استفاده از فیلترشکن را کم کنیم.»

زارع پور با اشاره به دستور رییس جمهور برای رفع کندی اینترنت گفت: «بخشی از دلیل کندی اینترنت به خاطر استفاده از فیلترشکن است. تلاشمان این است که بسته پیشنهادی از سمت وزارت ارتباطات و همچنین بسته پیشنهادی به سایر بخش‌هایی که در این زمینه مسئولیت دارند بدهیم تا بهبود تجربه کاربری در فضای مجازی اتفاق بیفتد.»

همچنین زارع پور گفته است در روز کنکور اینترنت در ساعات مشخصی در مناطق برگزاری آزمون قطع خواهد شد. 
او در این مورد گفت:‌ «وزارت علوم درخواستی مبنی بر قطع اینترنت به صورت سراسری در روز آزمون کنکور یعنی ۲۹ و ۳۰ دی داشت که براساس مصوبه شورای امنیت کشور ما با این درخواست مخالفت کردیم و فردا تنها اینترنت همراه در حوزه امتحانی کنکور قطع می‌شود.»
او ادامه داد: «فردا و جمعه ۳۰ دی از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۱:۳۰ در محدوده حوزه امتحانی کنکور تنها اینترنت همراه آنهم با اطلاع قبلی قطع خواهد شد.»
شب گذشته (۲۷دی) و در حالی که اختلال روی ترافیک اینترنت داخلی صدای بسیاری از کاربران و فعالان شبکه را بلند کرده بود وزیر ارتباطات در کانال شخصی خود خبر از راه‌اندازی سرویسی برای حل مشکل سرعت بازی‌های کامپیوتری را داده بود.
به دنبال این خبر امروز  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به راه‌اندازی سامانه «رادار بازی» از روز گذشته اعلام کرد که تاکنون نزدیک به ۵ میلیون نفر از آن استفاده کرده‌اند و ۴۰۰ هزار نفر هم به صورت همزمان از خدمات آن بهره‌ برده‌اند، که به باور او نشان می‌دهد چنین سرویسی تا چه حد مورد نیاز کشور بوده است.
عیسی زارع‌پور از ادامه این روند برای بهبود تجربه کاربری در دسترسی به اینترنت اشاره کرد و گفت:‌ «این مسیر در کشور ادامه خواهد داشت تا تجربه کاربری اقشار مختلف که از خدمات فضای مجازی استفاده می‌کنند را بهبود بدهیم این اولین قدم در حوزه بازی رایانه‌ای بود. برای حوزه‌های دیگر هم تدابیری می‌اندیشیم تا سرعت دسترسی و تجربه کاربری بهبود پیدا کند.»

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار