۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵
نتیجه کنکور امروز کی می‌آید؟

پورعباس گفت: نمره کلی داوطلبان به اضافه سوابق تحصیلی در مرداد ماه اعلام خواهد شد و در آن زمان آنها می‌توانند انتخاب رشته کنند.

خبرگزاری دانشجو: رئیس سازمان سنجش گفت: حدود ۹۷۸ هزار نفر در این آزمون شرکت کردند که نتایج اولیه به صورت نمره خام درنیمه اول اسفندماه اعلام می‌شود.

رئیس سازمان سنجش یادآور شد: تمامی داوطلبان می‌توانند خودشان را در این آزمون ارزیابی کنند و عمدتاً هم به شکل آزمایشی در این آزمون شرکت کردند اما از داوطلبان می خو اهیم هم این آزمون و هم آزمون تیر ماه را جدی بگیرند.

وی با اشاره به دو حادثه زلزله و سیل در کشور همزمان با برگزاری آزمون، تصریح کرد: شب گذشته در آذربایجان غربی زلزله اتفاق افتاد که به همین منظور با استاندار برای ایجاد شرایط مناسب داوطلبان کنکور، هماهنگی‌های لازم به عمل آمده است. همچنین خبر دادند در استان سیستان و بلوچستان و در یکی از شهرها، سیل آمده است که با استاندار هماهنگی به عمل آمده که به صورت هوایی، داوطلبان را از منطقه به حوزه‌های امتحانی منتقل کنند.

پورعباس درباره تأثیر قطعی سوابق تحصیلی گفت: سوابق تحصیلی ۴۰ درصد به صورت قطعی تأثیر دارد و تمامی داوطلبان باید دارای سوابق تحصیلی باشند و داوطلبان سال دوازدهمی باید از خردادماه سوابق تحصیلی خود را ارائه کنند و در صورت نداشتن سوابق تحصیلی، نمره صفر برای آنان رد می‌شود.

وی افزود: همه داوطلبان می‌توانند از فرصت دو بار آزمون استفاده کنند و آنهایی که آمادگی کامل برای این آزمون را ندارند، می‌توانند از تیرماه در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ شرکت کنند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها