۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷
نگرانی بازار کریپتو از یک ورشکستگی بزرگ جدید

به گزارش بلومبرگ، غول وام‌دهی ارزهای دیجیتال، جنسیس گلوبال کپیتال در حال آماده شدن برای تشکیل پرونده ورشکستگی است

فردای اقتصاد: به گزارش بلومبرگ، غول وام‌دهی ارزهای دیجیتال، جنسیس گلوبال کپیتال در حال آماده شدن برای تشکیل پرونده ورشکستگی است. بلومبرگ این موضوع را به نقل از چند منبع آگاه بیان کرده است. به نظر می‌رسد موج ورشکستگی‌ها در این بازار ادامه دار باشد.این خبر در چند روز گذشته سبب ایجاد نوسان در بازار گشت.

بیت کوین که به سبب کاهش نرخ تورم آمریکا به ۶.۵ درصد و احتمال نرم شدن سیاست‌های انقباضی، رشد بیش از ۲۰ درصد را تجربه کرده بود، با انتشار خبر فوق از غلبه بر سد ۲۱۴۰۰ دلار ناکام ماند و با افت قیمت مواجه شد.

این خبر بر تمامی بازار کریپتوکارنسی تاثیرگذار بود و باعث کاهش قیمت در اغلب آلت کوین‌ها شد.

جنسیس یکی از سرمایه‌گذاران صرافی FTX بود.بعد از خبر ورشکستگی این صرافی، جنسیس نیز در شرایط نامساعدی قرار گرفت و برداشت‌ها را متوقف کرد. این موضوع توجه‌ها را به این پلتفرم جلب کرد. این شرکت در چند هفته اخیر تلاش زیادی برای جلوگیری از ورشکستگی کرد. اما به گفته منابع آگاه، شرکت تابعه گروه ارز دیجیتال بری سیلبرت (DCG) به گروه‌های طلبکار اطلاع داده است که برای جلوگیری از چنین سناریویی نیاز به افزایش فوری پول نقد دارد. بااین‌حال، طبق این گزارش، به نظر می‌رسد در این مرحله تشکیل یک پرونده ورشکستگی، قریب‌الوقوع است.

مذاکرات بین DCG و طلبکاران هنوز پیشرفت قابل توجهی نداشته است. مشخص است که شرکت‌های حقوقی برجسته وال‌استریت مانند Kirkland & Ellis و Proskauer Rose در حال حاضر با طلبکاران مشورت می‌کنند. در حال حاضر نمایندگان DCG و جنسیس گلوبال کپیتال برای ارائه توضیحات بیشتر جوابی نمی‌دهند.

امواج شوک به سرعت در سراسر صنعت کریپتو گسترش یافت و بر صرافی Gemini که توسط Cameron و Tyler Winklevoss اداره می‌شود، تأثیر گذاشت.

Gemini مجبور شد برنامه Gemini Earn خود را متوقف کند، زیرا طلبکاران قادر به دریافت پول خود نبودند. این موضوع به موضوع دعوای عمومی بین دوقلوهای وینکلووس و سیلبرت تبدیل شد.

جمنای درصدی از دارایی‌هایی کاربران خود را در پلتفرم جنسیس قرار داده بود. با توقف برداشت‌ها توسط جنسیس، دسترسی جمنای نیز به دارایی‌ها که در این پلتفرم قرار داشت قطع شد و تا مدتی از پرداخت دارایی کارابران خود ناتوان ماند. این موضوع سبب دعوای توییتری بین این دو پلتفرم شد.

خبر احتمال ورشکستگی جنسیس چندین هفته است که در فضای مجازی دست به دست می‌شود و در حاضر نیز به نظر می‌رسد این اتفاق بسیار نزدیک است. ورشکستگی جنسیس به معنای از بین رفتن درصد بالایی از دارایی افراد است. این سناریو در یک سال اخیر برای چندمین بار است که تکرار می‌شود. این موضوع می‌تواند نوسان دیگری را در بازار رقم بزند و رشد کوتاه مدتی را که به تازگی شکل گرفته است را متوقف کند.

 تکرار نابود شدن حجم زیادی از سرمایه افراد در این صنعت، بر میزان ترس و عدم اعتماد به بازار خواهد افزود که صدمه دیگری به این بازار محسوب می‌شود.

با ورشکستگی جنسیس به شرکت مادر DCG نیز صدمه وارد خواهد شد. اگر موج این صدمات بزرگ باشد احتمال اینکه شاهد ورشکستگی دیگر شرکت‌ها باشیم را بالا می‌برد.

در صورت تحقق دوباره این دومینوی ورشکستگی‌ها، می‌توان انتظار بیت کوین ۱۵ هزار دلاری را مجددا داشت.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار